کد خبر: ۳۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

رشد 1/26درصدی ارزش صادرات بخش كشاورزی فارس

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادكشاورزی فارس گفت: درسال گذشته بخش كشاورزی با صادرات محصول به ارزش 4/183 میلیون دلار در مقایسه با سال 1389 از نظر وزنی 6/11 درصد واز نظر ارزشی 1/26 درصد رشد داشته است.

،انوشیروان كاظمی اظهار داشت: در یكسال گذشته همچنین دوازده میلیون و 761 تن محصولات صنایع غذایی به ارزش 24 میلیون دلار صادر شد كه نسبت به سال 1389 ، از نظر وزنی 9/22 و از نظر ارزش 50 درصد رشد نشان می دهد .

وی افزود: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به نام \'تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی\' و رویكرد سازمان جهادكشاورزی فارس در سالجاری با عنوان \'تولید صادراتی \' این سازمان اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی به نام \'میز صادرات\' یا \'سامانه توسعه صادرات محصولات كشاورزی\' كرده است .

كاظمی هدف اصلی از راه اندازی این سامانه را برقراری تعامل و ارتباط دو سویه تولید كنندگان با صادر كنندگان عنوان كرد و ادامه داد: یكی از مشكلات عدیده صادركنندگان و تولیدكنندگان عدم ارتباط كافی و عدم شناخت یكدیگر جهت متناسب كردن تولیدات برای بازارهای هدف صادراتی بوده است كه با راه اندازی این سامانه این مشكل رفع خواهد شد.

كاظمی از تمام صادركنندگان محصولات كشاورزی و تولید كنندگانی كه توانایی تولیدمحصولات صادراتی را دارند درخواست كرد تا با مراجعه به این سامانه به آدرس www.fars.agri-jahad.ir/expor نسبت به ثبت مشخصات خود و نوع محصولات صادراتی اقدام كنند.

وی یادآور شد در این سایت ، آمار صادرات ، قوانین و آیین نامه های مربوط به صادرات علاوه بر سایت های مرتبط با صادرات جهت استفاده مراجعه كنندگان قرارداده شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادكشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر افزایش كیفیت محصولات كشاورزی نیز تأكید كرد و بیان داشت: ارتقای كیفیت محصولات در بازارهای بین المللی اولین قدم صادراتی است و چنانچه محصولی به دلیل كیفیت پایین و عدم بسته بندی مناسب با قیمت ارزان تری به فروش برود، شاید در سال های نخست خریدار داشته باشد، اما پس از چند سال این بازارها را نیز از دست خواهد داد .

كاظمی بازاریابی را از دیگر عوامل مهم جهش توسعه صادرات غیر نفتی عنوان كرد و اظهار داشت: برای داشتن صادرات مطلوب باید همه عوامل از كاشت و برداشت تا بسته بندی و بازاریابی مورد توجه اساسی قرار گیرند.

وی بیان كرد: منظور از بازاریابی تعریف از كالا نیست ، بلكه حضور مثبت در بازارهای بین المللی است كه این امر با برخورداری از یك بازاریابی علمی و دقیق و كارشناسی شده محقق خواهد شد.

انتهای پیام/20

برچسب ها: صادرات ، کشاورزی ، فارس
نظرات بینندگان