کد خبر: ۳۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

پارس جنوبی و فرار از محصول داخلی

شنیده ها حاکی از این است که بسیاری از پیمانکاران پارس جنوبی به جای بهره گیری از محصولات ساخت داخل، واردات را در دستور کار خود قرار داده اند و قطعات مورد نیاز خود را از کشور امارات تامین می کنند.

تعیین زمان 35 ماه برای اتمام پروژه های پارس جنوبی کار را برای سازندگان داخلی مشکل کرده است به طوری که بسیاری از پیمانکاران فازهای پارس جنوبی برای فرار از جریمه واردات را به ساخت داخل ترجیح می دهند.

شنیده ها حاکی از این است که بسیاری از پیمانکاران پارس جنوبی به جای بهره گیری از محصولات ساخت داخل، واردات را در دستور کار خود قرار داده اند و قطعات مورد نیاز خود را از کشور امارات تامین می کنند. این در حالی است که به گفته منابع آگاه بسیاری از قطعات مورد نیاز این شرکت ها در داخل تولید می شوند اما تعیین سقف برای اتمام پروژه ها، پیمانکاران را بر آن داشته تا روی خوشی به ساخت داخل نشان ندهند.

بر این اساس در یکی از فازهای جدید میدان پارس جنوبی، پیمانکار شاغل در شرف امضای قرارداد خرید تاسیسات سرمایشی، گرمایشی و تهویه با شرکتی از کشور امارات متحده عربی بوده و این در حالی است که امکان ساخت داخلی این تجهیزات توسط سازندگان داخلی وجود دارد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان