کد خبر: ۳۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

آغاز برداشت گل محمدی از باغ های گل در میمند

این روزها شهر میمند در فاصله 100 كیلومتری جنوب غرب شیراز سرشار از شمیم گل محمدی و رایحه بهشت است ، زنان و مردان سختكوش این شهر از سطح 700 هكتار باغ های بارور گل در این منطقه برداشت گل و گلابگیری را آغاز كرده اند .

هر روز قبل از طلوع آفتاب كار گلچینی در باغ های میمند آغاز می شود و تا نیمروز محموله های سرشار از عطر و رایحه گل به كارگاه های گلابگیری تحویل داده می شود .

مدیر عامل اتحادیه گلابگیران میمند در گفت و گو با خبرنگاران گفت : 60 كارگاه سنتی و هفت كارگاه صنعتی در این شهر طی 15 روز كار گلابگیری را انجام می دهند .

محمد رییسی اضافه كرد : تولید عرقیات در این شهر با تولید عرق بیدمشك در اسفند ماه كلید می خورد و با تولید عرق بهار نارنج و گلابگیری در ماههای فروردین و اردیبهشت ادامه می یابد و معمولا تا اواخر اردیبهشت ماه كار گلابگیری در كارگاههای صنعتی و سنتی تداوم دارد .

وی اظهار داشت : در مجموع 40 نوع عرقیات در میمند تولید می شود كه اكثرا خواص دارویی دارد و به عوان ماده اولیه بسیاری از محصولات دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد .

مدیر عامل اتحادیه گلابگیران میمند گفت : امسال پیش بینی می شود حدود 40 هزار تن گلاب و عرقیات در میمند تولید شود كه حدود 60 درصد آن گلاب است و به خارج از كشور صادر می شود .

رییسی یاد آور شد : از جمله محصولات صادراتی این شهر تولید اسانس گل است كه ماده اولید تولید ادوكلن و عطر است و عمدتا به كشور فرانسه صادر می شود .

شهردار میمند نیز با بیان اینكه میمند آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است گفت : همزمان با برداشت گل و آغاز كار گلابگیری تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به میمند می آیند .

خسرو رحیمی افزود: از مجموع جمعیت 15 هزار نفری شهر میمند اغلب مردم در كار تولید گل و باغداری و گلابگیری مشغول هستند .

به گفته شهردار میمند در ماههای فروردین و اردیبهشت روزانه 30 هزار نفر به میمند سفر می كنند و در باغها و بوستان های این شهر به گردشگری می پردازند از این رو ایجاد زیر ساخت هایی برا یتوسعه گردشگری در میمند ضروری است .

 

ایرنا

نظرات بینندگان