کد خبر: ۳۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

اجرای طرح استحصال آب صنعتی از پساب‌های خروجی

سرپرست محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: پروژه استحصال آب صنعتی از پساب‌های خروجی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اجرایی می‌شود.

سعید مردان بعد از ظهر امروز در بازدید از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای در نظر گرفتن ردیف اعتباری مستقل برای تکمیل و ایجاد سیستم‌های استفاده مجدد از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی تا پایان برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: با اختصاص این اعتبارات از پساب‌های فاضلاب صنعتی استفاده بهینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از 25 هزار لیتر بر ثانیه کسری آب مورد نیاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق استفاده مجدد از پساب تصفیه‌خانه‌ها تامین می‌شود، گفت: هم‌اکنون میزان استفاده مجدد از پساب تصفیه شده حدود یک‌هزار و 200 لیتر بر ثانیه است که این میزان با اجرای طرح‌های موجود به میزان برآورد شده در برنامه پنجم می‌رسد.

سرپرست محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به قرار گرفتن کشور در اقلیم خشک و لزوم مصرف بهینه آب اظهار امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات موجود حدود یک‌بیست و پنجم مشکل کسری آب در شهرها و نواحی صنعتی از طریق استفاده مجدد پساب‌های صنعتی تامین شود.

وی تصریح کرد: از پساب موجود علاوه بر آبیاری فضای سبز و تزریق آب در سفره‌های زیرزمینی، از آب تصفیه شده استفاده‌های صنعتی نیز می‌شود.

سرپرست محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نصب تجهیزات در تصفیه‌خانه‌ها برای استحصال آب صنعتی از پساب‌های صنعتی خبر داد و اضافه کرد: آب تصفیه شده در این سیستم که به لحاظ کیفیت در حد آب موجود در شبکه توزیع شهرک‌های صنعتی است به عنوان آب صنعتی به مصرف برخی از صنایع می‌رسد.

وی افزود: تاکنون سه پروژه استحصال آب صنعتی از پساب‌های خروجی در شهرک‌های صنعتی شکواهیه قم، سمنان و آب قلای گلستان با موفقیت اجرا شده و این طرح در شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز با تخصیص اعتبارات اجرایی می‌شود.

مردان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان فارس و کاهش سطح آب، تحول مناسبی نیز در زمینه کاهش برداشت از منابع آب به وجود می‌آید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان