کد خبر: ۳۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

پايان امسال 20 پروژه تصفيه‌خانه صنعتي در كشور به بهره‌برداري مي‌رسد

سرپرست محيط زيست سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران گفت: تا پايان امسال حداقل 20 پروژه تصفيه خانه فاضلاب صنعتي در شهركها و نواحي صنعتي كشور به بهره برداري خواهد رسيد.

سعيد مردان در بازديد از تصفيه خانه شهرك صنعتي ملوسجان در استان فارس با بيان اينكه هم اكنون 58 تصفيه خانه فاضلاب در شهركها و نواحي صنعتي كشور با پيشرفتهاي فيزيكي 10 تا 95 درصد درحال ساخت است گفت : امسال براي ساخت و تكميل تصفيه خانه هاي صنعتي بيش از 190 ميليارد ريال اعتبار در لايحه بودجه پيش بيني شده است.

وي با بيان اينكه در سال گذشته بيش از 196 ميليارد ريال اعتبار ملي براي ساخت تصفيه خانه هاي فاضلاب در شهركها و نواحي صنعتي كشور اختصاص يافت، گفت: هم اكنون 136 تصفيه خانه فاضلاب در شهركها و نواحي صنعتي كشور به بهره برداري رسيده و با در مدار قرار گرفتن اين تصفيه خانه ها هم اكنون بيش از 70 درصد از واحدهاي صنعتي فعال در شهركهاي صنعتي در كشور تحت پوشش تصفيه خانه هاي فاضلاب قرار گرفته اند.

سرپرست محيط زيست سازمان افزود : براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا پايان برنامه پنجم توسعه و با بهره‌برداري و تكميل طرح‌هاي موجود ميزان بهره مندي واحدهاي صنعتي در شهركهاي صنعتي از تصفيه خانه به بيش از 90درصد خواهد رسيد.

مردان افزود: براساس مصوبه هيات دولت ، ساخت تصفيه خانه در شهركها و نواحي صنعتي انجام مي شود كه حداقل 50 درصد از ظرفيت آن شهرك صنعتي جهت ساخت واحدهاي صنعتي به واگذاري رسيده باشد و حداقل 30درصد از واحدهاي موجود نيز فعال باشند و علاوه بر آن اين واحدهاي صنعتي روزانه داراي 100 متر مكعب پساب خروجي نيز باشند.

وي تسريع در تكميل طرحهاي نيمه تمام تصفيه خانه ها را مهمترين اولويت امسال اين مديريت اعلام كرد و گفت: اميد است با تخصيص مناسب اعتبارات اين مهم در سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني به خوبي انجام شود.


انتهاي پیام

نظرات بینندگان