کد خبر: ۳۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

هزینه گسترده امارات برای خرید تسلیحات

اخیرا برخی از خریدهای تسلیحاتی امارات عربی متحده در سال های گذشته منتشر شده است که این ارقام از مصارف گسترده دلارهای نفتی برای خرید تسلیحات آمریکایی و اروپایی حکایت دارد.

آماری که از خریدهای تسلیحاتی امارات عربی منتشر شده است، نشان می دهد این کشور در سالهای اخیر بودجه گسترده ای را صرف خرید تسلیحات کرده است.

اخیرا برخی از خریدهای تسلیحاتی امارات عربی متحده در سال های گذشته منتشر شده است که این ارقام از مصارف گسترده دلارهای نفتی برای خرید تسلیحات آمریکایی و اروپایی حکایت دارد.

بر اساس این آمار، امیر نشین امارات عربی متحده در پایان سال ۲۰۱۱ ، با پرداخت ۵۲۰ میلیون فرانک سوئیس، ۲۵ فروند هواپیمای آموزشی" بی سی - ۲۱ " خریداری کرده است که این هواپیماها مراحل مختلف عملیات جنگی را به خلبان ها آموزش می دهد.

امارات همچنین دو هواپیمای هشدار دهنده سریع مدل "ساب بی ۳۴۰" را به ارزش ۱۴۸ میلیون و ۳۳۵ هزار یورو خریداری کرده است.

این کشور دارای موشک های غول پیکر ضد هوایی مدل "اریس تی اس ال ام " با برد ۴۵ کیلومتر است.

همچنین امارات در نمایشگاه ایدکس ۲۰۱۱ برای پشتیبانی فنی از بالگردهای "شینوک" و هواپیماهای "ای دبیلو ۱۳۹" با پرداخت ۲.۱ میلیون درهم با چندین کشور قراردادهایی منعقد کرد و چند میلیون درهم نیز برای خرید موشک های "رام" اختصاص داده است.

از سوی دیگر امارات قراردادی نیز با شرکت امریکایی "تکنلوجس ۳ دی ای "برای خرید ۵ سیستم کنترل به ارزش ۹.۲۳ میلیون درهم و همچنین قراردادی نیز با شرکت آلمانی "رینمیتال ویو میشن" برای خرید مهمات مختلف به ارزش ۷.۳۷ میلیون درهم و قراردادی با شرکت داخلی " ایست گیت " برای خرید خمپاره انداز و مهمات مربوط به آن با ارزش ۲.۳۶ میلیون درهم منعقد کرده است.

امارات هم چنین قراردادی با شرکت آمریکایی " لاکهید مارتین" برای نصب تجهیزات ارتباطاتی روی جنگنده های اف ۱۶ به ارزش ۷.۶۷میلیون درهم و قراردادی با شرکت اماراتی " ای جی جی " برای خرید مهمات به ارزش ۶.۷ میلیون درهم امضاء کرده است.

این قراردادها جدا از قراردادهای متعدد خدماتی، پزشکی و حفاظتی در زمینه نظامی است که امارات منعقد کرده است .

امارات در سالهای بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ افزون بر تشویق خرید صنایع جنگی داخلی، حدود ۳۳ میلیارد درهم در نمایشگاههای ایدکس هزینه کرده است.

بر اساس اعلام رسانه ها؛ امارات علاوه بر هواپیماهای مختلفی که دارد، دارای ۸۰ فروند جنگنده پیشرفته مدل اف ۱۶ بلوک ۶۰، ۷۰ فروند جنگنده پیشرفته میراژ، حدود ۵۰ فروند بالگرد پیشرفته مدل هاک، ۳۰ فروند بالگرد آپاچی و ۴ فروند هواپیمای غول پیکر ترابری c۱۷ دارد که حجم آن دوبرابر هواپیماهای باربری c-۱۳۰ است.

نظرات بینندگان