کد خبر: ۳۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

حق‌الزحمه 350 هزارتومانی برای باسواد‌کردن هر بی‌سواد

اين روش حق الزحمه خوبي هم دارد در قبال باسواد نمودن هر فرد 350  هزار تومان پاداش داده مي شود يعني اگر آموزش دهنده اي كه مي تواند معلم، آموزشيار، دانشجو و... باشد بتواند در طول سال 10 نفر را باسواد كند مبلغي معادل سه و نیم میلیون تومان پاداش می‌گیرد.

 به گزارش شیرازه، اسفندیار شریف زاده در مصاحبه با عصر مردم، دو شیوه برای باسواد کردن افراد بی سواد را مطرح کرد. در شیوه نخست، افراد شناسایی شده و جذب کلاس‌های مربوطه می شوند اما در شیوه دوم، اساس کار بر حرکت‌های انفرادی است. او این شیوه را این‌گونه توضیح داد که در روش فرد به فرد همه افراد واجد شرايطي كه توانايي آموزش دادن را دارا مي باشند به صورت فردي مي توانند افراد بي سواد را شناسايي نموده و با تاييد ادارات آموزش و پرورش نسبت به آموزش و باسواد كردن آنها اقدام نمايند اين روش حق الزحمه خوبي هم دارد در قبال باسواد نمودن هر فرد 350  هزار تومان پاداش داده مي شود يعني اگر آموزش دهنده اي كه مي تواند معلم، آموزشيار، دانشجو و... باشد بتواند در طول سال 10 نفر را باسواد كند مبلغي معادل سه و نیم میلیون تومان پاداش می‌گیرد.

شریف زاده در ادامه گفت: اين افراد مي بايست به مسئولين سوادآموزي آموزش و پرورش شهرستانها و نواحي مراجعه نمايند.


به نظر می‌رسد این شیوه می تواند علاوه بر باسوادی افراد، نوعی اشتغال موقت نیز برای جوانان فراهم کند. البته معمولا در این‌گونه طرح‌ها آن‌چه با پیگیری مشخص می شود، سختی هماهنگی با نهاد مربوطه است که این مساله باید مورد توجه مسئولین آموزش و پرورش قرار گیرد و شرایط را برای سهولت این امر مبارک فراهم سازند تا یک جوان، وقت زیادی را صرف هماهنگی نکند.


 

 

نظرات بینندگان