کد خبر: ۳۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

خونین شهر هنوز در سودای آّب وبرق!

مدير‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان از تبديل بندر خرمشهر به قطب گردشگري جنگ در اين استان خبر داد.

پرويز پورفرخي گفت: سالانه تعداد زيادي از مسافران ورودي به خرمشهر از آثار به جامانده از هشت سال دفاع مقدس ديدن مي‌کنند كه همين امر ظرفيت تبديل اين منطقه به قطب گردشگري جنگ را نشان مي‌دهد.

واما...

بعد از گذشت 30سال از حماسه تاریخ ساز آزاد سازی خونین شهر قهرمان همین مسئولین که بعضی از آنها روی جنگ را هم را ندیده اند کافیست به این شهر که به معنی واقعی کلمه سمبل مقاومت است سری بزنند واز اهالی زجر کشیده اش احوالی بپرسند ومطلع باشند که بعد از گذشت 3دهه از ان روزهای پرافتخار هنوز مبتلا به چه دردهایی هستند.بعد از تبدیل کردن خرمشهر به منطقه گردشگری جنگ صحبت کنند.درد مردم خرمشهر چیز دیگری است ...

کافیست یک فلش بک به گذشته بزنیم زمانی که پنج روز پس از پيام تبريك امام خميني به مناسبت آزادسازي خرمشهر، در يك نشست با جمعي از اعضاي ستاد بسيج اقتصادي، در هشتم خرداد 1361 بر مادي نبودن آزادسازي خرمشهر تاكيد كرد و سخن از حقيقتي به بيان آورد كه تاريخ اسلام بر اساس گواهي قرآن شاهد عيني آن بوده است؛ آن‏گاه كه خداوند به مومنان درباره ياري رساندن به وسيله ملائكه در جنگ بدر اشاره مي‏كند و بر شرايط غيرمادي نبرد و ياري خداوند و پيروزي مسلمانان تاكيد مي‏ورزد، لذا امام خميني با عنايت به آن حقيقت واقع شده در جهان اسلام عصر نبوي(ص) بيان مي‏دارد.
«فتح خرمشهر مساله‏اي عادي نبود. اينكه پانزده الي بيست هزار نفر به اسارت دربيايند و تسليم شوند، عادي نيست بلكه مافوق طبيعت است. ايران امروز به عنوان ايران بزرگ و نيرومند مطرح است. در همه جا بر سر زبآن‌هاست.»

آيا احيا و بازسازي خرمشهر براي كشوري كه اکنون بعد از 30سال از آن حماسه تاریخ ساز توانسته به قله هاي رفيع علم و صنعت، فناوري هسته اي و هوافضا دست پيدا كند، امري دست نيافتني است؟ آيا شان مردمي كه 40 روز به تنهايي در تنهاترين روزهاي انقلاب و امام، در شهريور و مهر 59 در مقابل دشمنان متجاوز، غريبانه و مظلومانه و شجاعانه به نمايندگي از ملت ايران دفاع كردند و 10 سال دربه دري و مهاجرت و رنج و مشقت طاقت فرسا را تحمل نمودند، اين چيزي است كه اكنون در خرمشهر مشهود است؟ آيا كشوري كه توانسته قله هاي رفيع علم و صنعت و فناوري هسته اي، هوافضا و پيشرفت هاي خارق العاده را خلق كند قادر به بازسازي شهر عزيز خرمشهر، اين يادگار شهيدان حداقل همانند قبل از جنگ نيست؟ آيا خرمي خرمشهر و احيا و بازسازي دوباره آن امري دست نيافتني است كه 21 سال بعد از بازگشت مردم چنين وضعيت تاسف باري داشته باشد؛ به گونه اي كه مقام معظم رهبري اعلام نمايند كه معلوم مي شود خرمشهر خيلي كمبود دارد بايد ساخته شود و اين شهر را زنده كنيد؟

خرمشهر نقطه‌ای از خاک پاک جمهوری اسلامی ایران و از آن همه مردم ایران است و اینگونه نیست که تصور شود تنها به خوزستانی‌ها تعلق دارد.اگر بخواهیم که از خرمشهر به نیکی یاد کنیم باید بدانیم که خرمهشر هنوز که هنوز است پس از 30 سال اوضاع بسیار ناراحت کننده‌ای دارد که جای نگرانی است.

در حال حاضر خرمشهر بدترین شرایط کشور را دارد و شهری که در آب آشامیدنی با تهران رقابت می‌کرد در حال حاضر بدترین آب خاورمیانه را دارد که واقعا نگران کننده است.

درپایان مشکل بزرگتر خونین شهر را زبان منتخب مردم آبادان در مجلس نهم بیان میکنیم.وی با اشاره به مشکل قطعی برق در خرمشهر و آبادان گفت:ما در حال حاضر با مشکل قطعی برق نیز مواجه هستیم و مردم انتقادات و اعتراضات بسیاری به این موضوع دارند.کشش برق در این شهرها ضعیف است و وزارت نیرو قطعا باید توجه خاصی به این امر کند.ایستگاه‌های تقویت برق باید افزایش پیدا کنند و برق را به صورت لازم تقویت کنند چراکه ما تابستان بسیار بدی در پیش داریم .

لحظه‌ای بی‌برقی در خرمشهر و آبادان قابل تحمل نیست چراکه با این قطعی برق یخچال‌ها و سایر لوازم خانگی مردم دچار مشکل می‌شود.

فقط امیدواریم مسئولین محترم همتی کنند و واقعا بازسازی را مثل خود جنگ جدی بگیرند ومردم خرمشهر را در داشتن حداقل زیرساختهای زندگی یاری کنند بعد به فکر راه اندازی منطقه گردشگری باشند.

نظرات بینندگان