کد خبر: ۳۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱

بلدوزرها‌به‌جان 4/5 هکتار‌از جنگل‌های‌فارس‌افتادند

تخریب جنگل‌های استان فارس تحت عنوان اجرای پروژه‌های ملی، همان جریان تکراری نابودی ریه‌های این استان است که هر سال با قوت و شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

به گزارش شیرازه تخریب جنگل‌های استان فارس تحت عنوان اجرای پروژه‌های ملی، همان جریان تکراری نابودی ریه‌های این استان است که هر سال با قوت و شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

به گفته دلسوزان و کارشناسان حفاظت از عرصه های طبیعی فارس ادامه این روند حاکی از آن است که عده‌ای خواسته یا ناخواسته کمر همت بر افزایش بیابان‌زدایی در فارس بسته‌اند.

در این میان رئیس اداره بهره برداری منابع طبیعی فارس در گفت و گو با «خبر جنوب» گفت: در حال حاضر مسئولان راه سازی فارس برای دو بانده کردن مسیر جاده قدیم کازرون در محور ارژن - کازرون حدود 4 و نیم کیلومتر از جنگل‌های این منطقه را تخریب کرده‌اند.

محمد صالح مصطفوی ضمن تاکید بر این که منابع طبیعی هیچ‌گاه مخالف توسعه پروژه‌های عمرانی نبوده است اضافه کرد: در عی حال این اداره موافق نیست به راحتی جنگل‌هایی که درختان چند صد ساله آن با همیت این اداره کل سالیان سال حفاظت و نگهداری شده است مورد تخریب قرار بگیرد.

بر پایه اظهارات وی، بی توجهی بیش از حد مسئولان راه سازی نسبت به عرصه‌های طبیعی و نادیده گرفتن فعالیت ارگانی هم‌چون منابع طبیعی که رسالت اصلی آن حفظ و حراست از این عرصه‌ها در مقابل پروژه‌های عمرانی است،‌حیات عرصه‌های طبیعی فارس را مورد تهدید قرار داده و باعث سیر نزولی پوشش جنگلی استان شده است.

برچسب ها: قطع درختان ، راه سازی
نظرات بینندگان