کد خبر: ۳۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱

سناریو تقلب؛ این بار در مصر

بی بی سی: «در مصر تعدادی از نامزدهای ریاست جمهوری که از رسیدن به دور دوم انتخابات بازمانده اند، خواستار بازشماری آرای مرحله اول شده اند. یکی از سخنگویان حمدین صباحی، کاندیدای ملی گرا از حزب الکرامه که در مرحله اول انتخابات سوم شده، گفته است که روز یکشنبه ۲۷ مه درخواستی را برای به تعویق افتادن مرحله دوم انتخابات ارائه خواهند کرد.»

به گزارش شیرازه به نقل از جام نیوز، سایت بی بی سی (BBC)، روز دوشنبه 8خرداد(28 MAY) از ادعای تقلب در انتخابات توسط نامزدهای شکست خورده انتخابات مصر خبر داد.
بی بی سی نوشت: «در مصر تعدادی از نامزدهای ریاست جمهوری که از رسیدن به دور دوم انتخابات بازمانده اند، خواستار بازشماری آرای مرحله اول شده اند. یکی از سخنگویان حمدین صباحی، کاندیدای ملی گرا از حزب الکرامه که در مرحله اول انتخابات سوم شده، گفته است که روز یکشنبه 27 مه درخواستی را برای به تعویق افتادن مرحله دوم انتخابات ارائه خواهند کرد. عمرو موسی، وزیر امور خارجه سابق مصر هم که در انتخابات ریاست جمهوری پنجم شده است، از دادستان عمومی خواسته است تا درباره دور اول انتخابات تحقیقاتی انجام دهد.
بر اساس نتایج غیر رسمی که از طریق رسانه های دولتی مصر منتشر شده، آقای صباحی با 700 هزار رای موفق نشده که به دور دوم انتخابات راه یابد. آقای صباحی گفته است که نیروی های نظامی به طور غیرقانونی در این انتخابات شرکت کرده اند.»
بی بی سی در ادامه نوشت: «یک افسر پلیس بعضی از همکارانش را به صدور 900 هزار کارت شناسایی برای نیروهای نظامی متهم کرده است. البته در این کارت ها اشاره ای به شغل این افراد نشده است. در مصر، نیروهای نظامی اجازه شرکت در انتخابات را ندارند.
گزارش های دریافتی همچنین حاکی است که عبدالمنعم ابوالفتوح، کاندیدای مستقل هم قصد دارد درخواستی را در مورد تحقیق در نتیجه دور اول انتخابات ارائه دهد.
دو کاندیدایی که به دور دوم انتخابات راه یافتند محمد مرسی، کاندیدای اخوان المسلمین و احمد شفیق، نخست وزیر سابق مصر هستند.»
دور دوم انتخابات با حضور این دو کاندیدا، در روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان