کد خبر: ۳۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱

بهره برداری از 2800 واحد مسکن مهر درشهرک صدرا

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه مسکن مهر در استان فارس از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: همچنین در سال جاری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 5 هزار واحد و در شهر جدید صدرا نیز 2 هزار و 800 واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، علی اصغر مهرآبادی در سفر یک روزه خود به استان فارس اظهار کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده در سال گذشته مقرر شده بود که یک‌ میلیون و 850 هزار واحد مسکن مهر در نقاط شهری احداث شود که از این میزان سهم سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 970 هزار واحد بود که تا پایان سال بالغ بر 410 هزار واحد به اتمام رسید و 216 هزار واحد توسط مقامات بلند پایه کشوری افتتاح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سال جاری هم‌چنین مطابق برنامه باید بود که یک‌میلیون و 500 هزار واحد به مرحله اتمام برسد که 300  هزار واحد در نقاط روستایی و یک‌میلیون و 200 هزار واحد در مناطق شهری خواهد بود.

مهرآبادی ادامه داد: سهم سازمان ملی زمین و مسکن در سال جاری از رقم یک‌میلیون و 200 هزار واحد، 600 هزار واحد است که تا پایان سال باید به اتمام و بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: تاکنون و در سال جاری در 16 استان افتتاح‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شده و در 14 استان نیز در حال حاضر آماده و در نوبت افتتاح قرار دارند؛ از جمله استان فارس که برنامه سال جاری آن افتتاح 25 هزار و 300 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت است که به زودی 7 هزار و 300 واحد با مرکزیت شهر گراش و با حضور مقامات عالی کشوری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پروژه مسکن مهر در استان فارس از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: همچنین در سال جاری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 5 هزار واحد و در شهر جدید صدرا نیز 2 هزار و 800 واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرآبادی در پایان اظهار امیدواری کرد، در چارچوب برنامه‌های استان و همکاری و تعامل بهتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و تعاونی‌ها شاهد افتتاح به موقع پروژه‌های مسکن مهر باشیم.

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز در سفر یک‌روزه معاون وزیر به فارس گفت: در استان فارس و در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت برای حدود 51 هزار واحد مسکن مهر پروانه ساخت صادر شده است.

هوشنگ عشایری ادامه داد: از این تعداد، پی‌سازی 51 هزار واحد به اتمام رسیده که 46 هزار واحد آن مرحله اسکلت را به پایان رسانده‌اند و 45 هزار واحد نیز از مرحله سقف عبور کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که 26 هزار واحد از مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت مرحله نازک‌کاری را نیز به اتمام رسانده‌اند، گفت: تا‌کنون 7 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت برای ساخت مسکن مهر فارس پرداخت شده و استان در این مورد در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است.

نظرات بینندگان