کد خبر: ۳۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱

آغاز واقعی انقلاب های عربی در بحرین بود

یک روزنامه لبنانی در مقاله با اشاره به ترس عربستان از انقلاب بحرین نوشت: عربستان از ترس رسیدن بهار عربی به کشورش با انقلاب بحرین مقابله می کند.

روزنامه لبنانی "السفیر" در مقاله ای با عنوان "عربستان از انقلاب بحرین می ترسد" نوشت: هنگامی که تاریخ واقعی انقلاب های عربی نوشته می شود، هرگز ضروری نیست به تنها به پایان آن نگاه کرد، بلکه مراجعه به آغاز انقلاب های بهار عربی ضروری خواهد بود.
در این مقاله آمده است: آغاز انقلاب های عربی از تونس نبود، یعنی از حادثه آتش سوزی "بوعزیزی" دستفروش تونسی نبود اگرچه این رخداد به واقع آغاز انقلاب تونس بود ولی آغاز انقلاب های بهار عربی نبود؛ انقلاب های بهار عربی با فاصله بیشتر از رخداد تونس آغاز شد و با فاصله بیشتر از چشم رسانه های عربی.
نویسنده این مقاله می نویسد: آغاز واقعی انقلاب های عربی در بحرین بود یعنی پیش از وقوع انقلاب تونس. در بحرین انقلاب آغاز شد و همچنان ادامه داد، اما چگونه آغاز این اتفاق پنهان شد و برای محو آن تلاش شد، این مسئله ای است که مربوط به بحرین نیست بلکه به عربستان مرتبط است.
براساس این مقاله، عربستان از مال، نفوذ و قدرت در منطقه برخوردار است و به این رژیم این امکان را می دهد که حقایق و روند تاریخ را اگر لازم باشد، تغییر دهد و در این راه تنها نبود و در پشت آن رسانه های بزرگ عربی و حتی رسانه های بزرگ غربی قرار داشتند، رسانه های همچون رسانه های آمریکایی که تاثیر زیادی در جهان داشتند.

این مقاله می افزاید: به نظر می رسد عربستان توانسته انقلاب بحرین را پنهان کند نه سرزمین بحرین . انقلاب بحرین توانایی اش را با ادامه ترساندن همسایه غول پیکرش عربستان و میزان ترس این رژیم از انقلاب کوچک بحرین نشان می دهد و انقلاب بحرین تنها انقلاب، اصرار و پافشاری و تداوم است.
در این مقاله آمده است: هدف عربستان از پنهان کردن انقلاب بحرین و مقابله به آن ترس از رسیدن وزیدن باد انقلاب به کشورش بوده است و به همین دلیل همه تلاش مادی و غیر مادی خود را برای شکستن این انقلاب به کار گرفت.

روزنامه السفیر در این مقاله آورده است: طرح بلعیدن بحرین که قرار بود به طور اتحاد دو کشور در ریاض اعلام شود و همه منتظر بود، محقق نشد و اعلام اتحاد بحرین و عربستان به وقت دیگری موکول شد.
نویسنده در مقاله خود آورده است: تفاوت هایی بین این دو کشور وجود دارد و این تفاوت تنها به گستردگی جغرافیایی نیست بلکه مربوط به میزان ویژگی های سیاسی هر دو آنها است.

انتهای پیام/20

برچسب ها: بحرین ، عربستان
نظرات بینندگان