کد خبر: ۳۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱

پیروزی3-1 والیبال ایران مقابل پورتوریکو

تیم ملی والیبال ایران صبح امروز در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر پورتوریکو به برتری رسید.

به گزارش شیرازه به نقل ازفارس، دیدارهای روز چهارم رقابت‌های انتخابی المپیک با مصاف تیم‌های ایران و پورتوریکو آغاز شد. در این مسابقه شاگردان ولاسکو توانستند حریف انتهای جدولی خود را شکست دهند تا 3 امتیاز را به امتیازات خود اضافه کنند.

تیم ایران این مسابقه را با حساب 3 بر یک به سود خود رقم زد. قرمزپوشان ایران گیم‌های اول، دوم، و چهارم را به ترتیب با نتایج 26 بر 24، 25 بر 16 و 25 بر 20 به سود خود خاتمه داد و تنها گیم سوم را با نتیجه 25 بر 22 به حریف واگذار کرد.

گیم اول

در گیم نخست این مسابقه با توجه به اینکه پورتوریکویی‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند با خیال آسوده برابر ایران قرار گرفتند و بازی راحتی را برابر حریف خود به نمایش گذاشتند. آنها با زدن سرویس‌های مطمئن توانستند زودتر از ایران امتیاز 8 را کسب کنند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. در مقابل سرویس‌های ریسکی و پراسترس شاگردان ولاسکو جواب مثبت نمی‌داد. با دفاع شدن حرکت سرعتی بازیکنان ایران پورتوریکویی‌ها به امتیاز 11 بر 9 رسیدند تا استرس بازیکنان ایران بیشتر از گذشته شود.

 در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران نتیجه بازی را 15 بر 12 به سود حریف کرد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند و پس از آن فیاضی را جایگزین زرینی کند. در امتیاز 19 بر 15 ولاسکو قرا را به جای غفور وارد زمین کرد؛ تعویض‌هایی که در ادامه مسابقه تاثیر خود را نشان دادند.

 وقتی اختلاف امتیاز به یک رسید و نتیجه بازی 20 بر 19 شد کاردونا، سرمربی پورتوریکو درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند، اما  در ادامه و در امتیاز 23 بر 21 به سود پورتوریکو، این ولاسکو بود که ناامید نشده بود و بازهم درخواست وقت استراحت کرد. نادی پشت خط سرویس قرار گرفت تا تجربه وی به داد تیم ایران برسد و همین گونه هم شد. شاگردان ولاسکو که نشانی از ناامیدی در آنها دیده نمی‌شد خوب بازی را ادامه دادند تا اینکه بازی 24 بر 24 مساوی شد و پس از آن اشتباه بازیکنان حریف و دفاع عالی از قائمی امتیاز 26 را برای ایران به ارمغان آورد تا شاگردان ولاسکو پیروز گیم سخت اول لقب بگیرند.

  گیم دوم

گیم دوم را بازیکنان ایران بسیار راحت‌تر آغاز کردند و از همان ابتدا توانستند اختلاف 4 امتیازی ایجاد کنند. ایران واقعی در این گیم به نمایش درآمد و نشانی از استرس بین بازیکنان و کادر فنی نبود. با خراب کردن سرویس از سوی بازیکنان پورتوریکو نتیجه بازی 7 بر 3 شد، اما بلافاصله قرا هم سرویس را از دست داد تا نتیجه بازی 7 بر 4 به سود ایران شود.

 ایران بسیار راحت تر بازی می‌کرد و با زدن سرویس‌های پرشی شرایط را به گونه‌ای رقم زد تا دریافت‌ها به پاسور پورتوریکو نرسد و آنها در حملات دچار مشکل شوند. در این گیم تشخیص دفاع وسط‌های ایران بسیار عالی بود و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که اختلاف 7 امتیازی بین تیم‌ها ایجاد شد و نتیجه بازی 20 بر 13 به سود ایران رقم خورد.

 پوریا فیاضی جوان که در این گیم عملکرد بسیار خوبی داشت توانست امتیاز 24 را برای ایران کسب کند تا شاگردان ولاسکو در آستانه پیروزی در این گیم باشند. امتیاز 25 را هم تیم ایران با دفاع تک نفره مهدوی به‌دست آورد تا گیم دوم با نتیجه 25 بر 16 به سود قرمز‌پوشان ایران خاتمه پیدا کند.

 گیم سوم

 در گیم سوم شرایط کمی متفاوت بود. ولاسکو که به‌نظر خیالش از پیروزی برابر حریف راحت بود بازیکنان اصلی را کم کم بیرون کشید و به جوان‌ترها میدان داد. بازیکنی مانند مصطفی‌وند هم توانست نخستین حضورش را در این دوره از مسابقات تجربه کند و در امتیاز 8 بر 4 جایگزین نادی شد.

 اختلاف امتیاز به گونه‌ای بود که ولاسکو ترجیح داد در امتیاز 12 بر 10 هم به بازیکنان اصلی خود استراحت دهد، اما اوضاع کمی خطرناک شده بود، چراکه پورتوریکویی‌ها اختلاف را کم کردند و نتیجه بازی 12 بر 12 شد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. بازیکنان جوان و کم تجربه ولاسکو روند خوبی در پیش گرفتند و زودتر از حریف خود به امتیاز 16 رسیدند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند، اما ولاسکو ریسک نکرد و در امتیاز 17 بر 16 معروف و غفور جایگزین مهدوی و قرا شدند.

 کاردونا، سرمربی پورتوریکو در امتیاز 19 بر 18 به سود ایران هم ناامید نبود و درخواست وقت استراحت کرد تا بتواند حداقل یک گیم را از آن خود کند؛ شاگردان کاردونا توانستند 22 بر 21 از ایران پیش بیفتند، اما ولاسکو بازهم دو تعویض انجام داد و مهدوی و قرا جایگزین غفور و مهدوی شدند. این تعویض‌ها تاثیر چندانی نداشت، چراکه امتیاز 24 را هم پورتوریکویی‌ها کسب کردند که از دفاع نامناسب بازیکنان ایران برای حریف به ارمغان آمد.

 

ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید مانند گیم نخست روند بازی تغییر کند، اما اینگونه نشد و اعتماد ولاسکو به کم تجربه‌ها جواب نداد. هرچند که ولاسکو حرکت مثبتی انجام داد و به جوان‌ترها اعتماد کرد، اما شاید در پایان مسابقات این حرکت به ضرر ایران تمام شود. پروتوریکویی که در سه بازی گذشته خود حتی یک گیم را هم به سود خود کسب نکرده بود، توانست طعم شیرین پیروزی در یک گیم آنهم برابر ایران را تجربه کند.

 گیم چهارم

 در گیم چهارم ولاسکو ریسک را کنار گذاشت و بازیکنان اصلی خود را روانه میدان کرد. پورتوریکویی‌ها بازهم مانند گیم اول بدون استرس بازی کردند و شرایط کمی برای ایران خطرناک می‌شد، اما تجربه نادی به‌ داد ایران رسید و بازی را در امتیاز 5 مساوی کرد.

 در چند صحنه معروف پاس‌های کوتاه به نادی داد و وی هم ضربه تمام کننده را به توپ زد تا دو تیم در امتیاز 6 مساوی شوند. برای کسب امتیاز هشت رالی زیبایی بین دو تیم ایجاد شد که در پایان شاگردان ولاسکو برنده آن بودند و بازهم با حرکت سرعتی نادی تیم‌ها راهی وقت استراحت فنی اول شدند. زرینی در امتیاز 9 بر 8 جایگزین فیاضی شد. خطای انفرادی و اشتباه در زدن سرویس از سوی قائمی امتیاز 9 را به حریف داد.

 پورتوریکویی‌ها پا به پای ایران در گیم چهارم پیش آمدند، اما شاگردان ولاسکو موفق شدند اختلاف 2 امتیازی با حریف خود ایجاد کنند و نتیجه بازی 15 بر 13 شود. فیگوئرا، بازیکن شماره 3 ایران از اشتباهات تیم ایران بهترین استفاده را کرد و نتیجه را 17 بر 16 به سود پورتوریکو کرد، اما بلافاصله بعد از اینکه پورتوریکو 18 بر 17 از ایران عقب افتاد، کاردونا بازهم درخواست وقت استراحت کرد.

 مهدوی و قرا در امتیاز 19 بر 18 وارد زمین شدند. بالاخره در امتیاز 21 شاهد دفاع خوب تیم ایران بودیم؛ دفاعی که مدت‌ها از آن خبری نبود. کسب این امتیاز آن هم با دفاع 3 نفره موجب شد ولاسکو هم شاگردانش را تشویق کند و در آن سوی میدان هم کاردونا درخواست وقت استراحت کرد. دریافت عالی، پاس دقیق و ضربه تمام کننده قرا امتیاز 23 را برای ایران به ارمغان آورد و در ادامه همین بازیکن موفق شد امتیاز 25 را برای شاگردان ولاسکو کسب کند.

به گزارش فارس شاگردان ولاسکو با این پیروزی جمع امتیازهای خود را به 8 رساندند و منتظر نتیجه سایر بازی‌های امروز هستند. پورتوریکویی‌ها هم همچنان دون امتیاز از 4 بازی خود در انتهای جدول جای گرفتند.

 بازی بعدی تیم ایران فردا ساعت 6:30 صبح برابر ونزوئلا برگزار خواهد شد. ونزوئلا از 3 بازی گذشته خود تنها یک پیروزی برابر پورتوریکو کسب کرده است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان