کد خبر: ۳۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱

خنج؛ نمونه عینی خدمت نظام به برادران اهل تسنن

شهرستان خنج را می‌توان به عنوان مصداقی عینی در رد تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب دانست. نگاهی به خدماتی که در دولت نهم و دهم به این منطقه شده است، حقیقتا نشان‌دهنده عدم تبعیض میان مناطق شیعه نشین و سنی نشین در نگاه دولت است.

شیرازه  - رسانه‌های ضد انقلاب براساس یک رویه همیشگی، همواره به دنبال این مطلب‌اند تا به مخاطب خود القا کنند که جمهوری اسلامی ایران در حق اهل تسنن این کشور ظلم می‌کند! آن‌ها با پخش تصاویر و فیلم‌هایی از مناطق محرومی که ساکنان آن اهل تسنن هستند، ایران را متهم به کم‌کاری در مناطق سنی نشین می‌کنند. این در حالی است که اگر محرومیتی هست - که هست - صرفا مختص این مناطق نیست و برخی از مناطق شیعه نشین نیز در گوشه و کنار کشور از آن رنج می‌برند و اساسا سیاست محرومیت زدایی دولت، چندان ربطی به سنی و یا شیعه نشین بودن مناطق ندارد. اما رسانه‌های ضدانقلاب هیچ‌گاه خدمات نظام اسلامی در مناطقی که دارای اکثریت سنی هستند را نه تنها ذکر نمی‌کنند که سیاه‌ نمایی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

شهرستان خنج یکی از شهرهای جنوبی استان فارس است که دارای جمعیتی بالغ بر 35  هزار نفر است. 65  درصد جمعیت ساکن در این شهرستان اهل تسنن و 35 درصد شیعه هستند یعنی اکثریت را برادران اهل تسنن تشکیل می‌دهند. این شهرستان کوچک را می‌توان به عنوان مصداقی عینی در رد تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب دانست. نگاهی به خدماتی که در دولت نهم و دهم به این منطقه شده است، حقیقتا نشان‌دهنده عدم تبعیض میان مناطق شیعه نشین و سنی نشین در نگاه دولت است.

 

به گزارش شیرازه فرماندار خنج دیروز در جمع خبرنگاران برخی از این خدمات را بیان کرد که گزارش آن در ادامه می‌آید:

فرماندار خنج افزود: در شهرستان خنج مهم‌ترین کاری که در دستور برنامه‌ها قرار گرفته، تهیه و تدوین سند توسعه این شهرستان بوده که در این راستا 60 درصد کار انجام شده است.

وی ادامه داد: در این سند  تسریع در بهره‌برداری در انتقال آب و نیروگاه یک‌هزار مگاواتی، ایجاد شهرک صنعتی در خنج، احداث کشتارگاه مرغ و طیور، احداث کارخانه تولید لبنیات توسط بخش خصوصی، احداث دامداری 4هزار رأسی شیری و...در اولویت است.

خاتمی در ادامه با تشریح پروژه‌های در دست اجرای شهرستان خنج اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم اقدامات بسیار خوبی در شهرستان خنج صورت گرفته است.

فرماندار خنج افزود: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دولت نهم و دهم انجام شده و مردم این شهرستان همیشه آرزوی آن را داشتند انتقال آب شرب از سد سلمان فارسی به روستاهای در مسیر شهر خنج بوده است.

وی گازرسانی به شهر و روستاهای خنج، توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی، تقویت زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف، تعریض و ساخت راه‌ها را از جمله اقدامات صورت گرفته و در دست اجرای شهرستان خنج اعلام و خاطرنشان کرد: مسکن مهر نیز از جمله اقدامات مهم عمرانی بوده که در سایه عنایت دولت نهم در شهرستان خنج از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است.

خاتمی با شاره به اجرای سه پروژه مسکن مهر در شهرستان خنج ابراز داشت: نخستین پروژه مربوط به پروژه 200 واحدی فرهنگیان و بسیجیان است که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و منتظر افتتاح آن در سفر سوم رئیس جمهور به این استان هستیم.

وی اضافه کرد: پروژه دوم پروژه 192 واحدی مردمی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد و پروژه سوم پروژه 50 واحدی کارکنان دولت با پیشرفت فیزیکی 55 درصدی است.

فرماندار خنج در ادامه از آماده‌سازی زمینی به مساحت هشت هکتار خبر داد و افزود: این زمین آماده شده و ما منتظر پالایش متقاضیان مسکن مهر هستیم ضمن اینکه به نظر می‌رسد با این اقدام تمام واجدان شرایط مسکن مهر از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 165 پروژه عمرانی در شهرستان خنج در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای این 165 پروژه، اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان اختصاص یافت.

فرماندار خنج تصریح کرد: از این 165 پروژه بیش از 80 درصد به بهره‌برداری رسیده است و 20 درصد باقی‌مانده نیز تا پایان سال مالی (مرداد ماه 91) تکمیل می‌شود.

خاتمی با اشاره به پروژه‌های مهم عمرانی این شهرستان گفت: پروژه 200 واحدی مسکن مهر، احداث ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای، احداث ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گازرسانی به روستای 2 هزار نفری سده، اجرای طرح آبرسانی به 12روستای شهرستان خنج، بهسازی روستاها، احداث ساختمان اداری دانشگاه پیام‌نور و احداث ساختمان مرکز بهداشت و درمان این شهرستان از جمله اقدامات عمرانی صورت گرفته در سال 90 بوده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتغال‌زایی صورت گرفته در شهرستان خنج نیز ابراز داشت: در سال گذشته تعهدی که دولت برای اشتغال‌زایی داشت ایجاد یک‌هزار و 374 فرصت شغلی بود اما در شهرستان خنج یک‌هزار و 506 فرصت شغلی برای جوانان ایجاد شد.

وی ادامه داد: در بحث مشاغل خانگی نیز 15میلیارد تومان تسهیلات به 400 نفر پرداخت شد.

خاتمی اشاره‌ای نیز به اجرای طرح مهر ماندگار کرد و افزود: روکش و تعریض جاده خنج به اسلام آباد که از حجم بالای ترافیک و تردد برخوردار است از جمله پروژه‌‌هایی است که در طرح مهر ماندگار تعریف شده است.

فرماندار خنج از احداث شهرک کشاورزی در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: فراهم‌کردن اراضی 8‌هزار هکتاری در منطقه سیف‌آباد و لاغر به منظور ایجاد شهرک کشاورزی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: با تحقق این امر که تا کنون 60 درصد کانال‌های اصلی آن با اعتباری بالغ بر40 میلیارد تومان اجرا شده است، تحول بزرگی در بخش اقتصاد و کشاورزی خنج و جنوب این استان صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال که از مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری بوده است، بیان کرد: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی 1000 مگاواتی که یکی از مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری به فارس بوده از جمله اقداماتی به شمار می‌رود که در راستای ایجاد اشتغال پایدار در دست اجرا است.

وی افزود: به منظور احداث این نیروگاه یک‌هزار مگاواتی یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و 600 میلیون یورو اعتبار ارزی در نظر گرفته شده است.

خاتمی در پایان بیان کرد: میزان اشتغال‌زایی این نیروگاه در زمان احداث یک‌هزار و 700 نفر و پس از احداث 180 فرصت اشتغال‌زایی به طور مستقیم است.

به گزارش فارس، شهرستان خنج یکی از شهرهای جنوبی استان فارس که دارای جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر است، ضمن اینکه 65 درصد جمعیت ساکن در این شهرستان اهل تسنن و 35درصد شیعه هستند.

نظرات بینندگان