کد خبر: ۳۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱

شيراز غرق در حزن و ماتم

محبان و دلدادگان حریم نبوی در شب شهادت حضرت شاهچراغ (ع) با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) ضمن سوگواری ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) را نشان دادند .

محبان و دلدادگان حریم نبوی با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) ضمن سوگواری ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) را نشان دادند .

به گزارش شیرازه مراسم شب شهادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) دیشب با برپایی محفل انس با قرآن ، سفره صلوات ، دعای شریف کمیل ، قرائت سلام و زیارت نامه حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.


حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم فرزند بزرگوار حضرت موسی‌ بن جعفر (ع) و برادر امام رضا (ع) است .
در میان فرزندان امام موسی‌ بن جعفر (ع) حضرت احمد به کرم ، جلالت و شجاعت شهره بود و شب‌ها تا صبح به عبادت مشغول بود و در عمر خود هزار بنده آزاد کرد .
حضرت احمدبن موسی (ع) در زمان خلافت مأمون عباسی بین سال های 198 تا 202 هجری قمری با جمعی از علویان و محبان اهل بیت به قصد دیدار برادرشان حضرت امام رضا (ع) از مدینه به طرف طوس حرکت کرد .
مأمون عباسی که از حرکت ایشان به قصد خراسان مطلع شده بود به عمال و حکام خود دستور داد هرکجا فرزندان پیامبر و بنی‌ فاطمه را یافتند آنها را به شهادت برسانند .
سپاهیان مأمون عباسی در اطراف شیراز نزدیکان و یاران آن حضرت را به شهادت رساندند و خود حضرت نیز در مقابله با سپاهان مأمون بین سالهای 203 تا 218 هجری قمری به شهادت رسید که پیکر مطهرشان در محل کنونی که معروف به شاهچراغ به خاک سپرده شد.
مرقد مطهر آن بزرگوار تا مدتها مخفی بود تا در زمان سلطنت عضدالدوله دیلمی کشف شد .
عضدالدوله دستور داد تا بنایی را بر مرقد مبارک حضرت شاهچراغ میان سالهای 338 تا 371 هجری قمری نصب کنند .
آرامگاه سیدامیر احمد بن موسی علیه‌السلام برادر حضرت رضا (ع) درمرکز شیراز و کنار میدانی به نام احمدی قرار دارد .

برچسب ها: شاهچراغ ، ‌شیراز ، شهادت
نظرات بینندگان