کد خبر: ۳۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱

مسافرخانه‌ای وسط بلوار زند شیراز! / گزارش تصویری

همراهان بیماران بیمارستان شهید فقیهی به دلیل نبود اسکان مناسب و یا هزینه نسبتا بالای آن، ناچارند شب را در پیاده رو  صبح کنند و در طول روز نیز زیر سایه درختان وسط بلوار منتظر خبری از بیمار خود باشند. حتی بعضا در پیاده‌رو تخت‌های بیمارستانی‌ای به چشم میخورد که بیماری بر روی آن دراز کشیده است!

شیرازه - «بیمارستان شهید فقیهی شیراز، دوست‌دار سالمند می‌شود» این جمله‌ای بود که دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اواسط فروردین‌ماه امسال گفته بود. او سپس این جمله‌‌ را تشریح کرده بود: این بیمارستان با آماده سازی زیرساختها تا خرداد ماه امسال به نخستین بیمارستان دوستدار سالمند در کشور تبدیل می‌شود. آماده سازی مسیر ورود و خروج بیمارستان، رادیولوژی، سرویسهای بهداشتی و ... از جمله مواردی هستند که به منظور رفاه سالمندان در بیمارستان شهید فقیهی شیراز انجام می‌شود.

 

اما به نظر می‌رسد بیمارستان شهید فقیهی باید به جای این‌که «دوست‌دار سالمند» شود، فکر جدی‌ای برای همراهان بیماران خود بکند! این مساله می‌تواند در خدمت به مردم بسیار مفیدتر باشد.

به گزارش شیرازه نگاهی به پیاده رو و بلوار مقابل این بیمارستان در ساعات مختلف شبانه روز به خوبی گویای مصائبی است که چندان مورد توجه مسئولین قرار نمی‌گیرد. همراهان بیماران به دلیل نبود اسکان مناسب و یا هزینه نسبتا بالای آن، ناچارند شب را در پیاده رو  صبح کنند و در طول روز نیز زیر سایه درختان وسط بلوار منتظر خبری از بیمار خود باشند. حتی بعضا در پیاده‌رو تخت‌های بیمارستانی‌ای به چشم میخورد که بیماری بر روی آن دراز کشیده است! این مساله موجب شده است تا نه تنها زیبایی شهری و نظم حاکم بر فضای شهری از میان برود که حتی عبور عابران پیاده در پیاده‌رو نیز بعضا به دلیل حضور جمعیت منتظر، سخت می‌شود. از سوی دیگر باید به مشکلات امنیتی‌ای اشاره کرد که این افراد را در طول شب تهدید می‌کند و متاسفانه فکری برای این مساله اندیشیده نشده است.

با همه این تفاسیر به نظر می رسد مسئولین امر به خصوص مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید فقیهی باید فکری اساسی برای برطرف کردن این مشکل بکنند و مکان مناسبی با هزینه حداقلی را برای همراهان بیماران درنظر بگیرند تا بدین وسیله بتوانند از اسکان‌های موقت آنان در پیاده‌رو و بلوار جلوگیری بعمل بیاورند.

تصاویر زیر گوشه‌ای از این معضل را نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان