کد خبر: ۳۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

انتقام‌گيري اينترنتي خواستگار شكست‌خورده درشیراز

پسر جوان كه براي گرفتن انتقام از دختر مورد علاقه‌اش عكس‌هاي خصوصي‌ او را در اينترنت منتشر كرده بود توسط پليس بازداشت شد.

دختر 15ساله زماني قرباني اين انتقام‌جويي شد كه به خواستگارش پاسخ منفي داد.
مدتي قبل دختر نوجوان به همراه پدرش به پليس مراجعه كرد و گفت: مدتي است عكس‌هاي خصوصي‌ام در اينترنت پخش شده و اصلا نمي‌دانم چه كسي اين كار را كرده است اما اين عكس‌ها براي همه دوستانم فرستاده شده‌ و آبرويم رفته است.
وقتي ماموران پليس فتاي شيراز تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند، متوجه شدند كاربر اينترنتي ناشناس، به اطلاعات شخصي اين دختر دسترسي پيدا كرده و عكس‌هاي وي را در فيس‌بوك انتشار داده ‌است.
پليس كه حدس مي‌زد شاكي، متهم را مي‌شناسد يك‌بار ديگر دختر نوجوان را مورد بازجويي قرار داد. او اين بار گفت: «مدتي قبل با پسري در اينترنت آشنا شدم و مدتي با او ارتباط داشتم تا اينكه به من ابراز علاقه كرد و گفت مي‌خواهد با من ازدواج كند. او حتي به خواستگاري هم آمد اما پدرم مخالفت كرد و ازدواج ما سر نگرفت. بعد از آن ديگر ارتباطي با او نداشتم اما از آنجايي كه اين پسر خيلي به ازدواج با من اصرار داشت شايد او دست به اين كار زده‌ باشد.»
پليس فتا در ادامه بررسي‌هاي خود متهم را به صورت اينترنتي رديابي كرد و متوجه شد اين شخص همان پسري است كه از دختر 15ساله خواستگاري كرده بود.
وقتي پسر جوان در يك كافي‌نت رديابي و بازداشت شد به جرم خود اعتراف كرد و گفت: من با اين دختر در اينترنت آشنا شدم و مدتي با هم چت مي‌كرديم. به پيشنهاد من قرار گذاشتيم و چندباري همديگر را ديديم. من خيلي از او خوشم آمد و تصميم گرفتم با وي ازدواج كنم.
متهم گفت: به دختر نوجوان پيشنهاد دادم او هم قبول كرد. براي اينكه بيشتر او را بشناسم ارتباطم را بيشتر كردم و دفعات بيشتري با هم قرار مي‌گذاشتيم تا اينكه در تصميم خودم مصمم شدم و موضوع را به خانواده‌ام گفتم. با اينكه خانواده‌ام معتقد بودند دختري كه انتخاب كرده‌ام خيلي جوان است اما به حرفم گوش كردند و براي خواستگاري آمدند. پدر دخترك هم با رفتن ما به خانه‌اش موافقت كرده بود و من فكر مي‌كردم ديگر مشكلي وجود ندارد و ما به زودي به عقد هم درمي‌آييم اما در كمال ناباوري آنها به من جواب رد دادند.
متهم در ادامه اعترافاتش گفت: خيلي ناراحت شده بودم و نمي‌توانستم دخترك را فراموش كنم اما راهي هم باقي نمانده بود و نمي‌توانستم به او برسم. تصميم گرفتم از اين دختر انتقام بگيرم. با ترفند‌هايي كه بلد بودم عكس‌هاي خصوصي او را برداشتم و در اينترنت پخش كردم. بعد هم براي اينكه مشخص نشود كار من بوده هرازگاهي برايش اي‌ميل و حرفي مي‌زدم. او من را اذيت كرده بود و با رفتارهايش با احساسات من بازي كرد. جوري رفتار مي‌كرد كه فكر مي‌كردم با مرد ديگري به جز من نمي‌تواند زندگي كند اما وقتي پدرش من را رد كرد او هم خيلي راحت از اين ازدواج منصرف شد.
با توجه به اعترافات اين جوان بازپرس پرونده او را با قرار بازداشت روانه زندان كرد و تحقيقات از وي ادامه دارد.
در همين حال پرونده ديگري كه موضوع آن نيز جرم اينترنتي است در دادسراي رشت به جريان افتاد. چندي قبل مردي به پليس فتا مراجعه كرد و طي شكايتي گفت: «فردي لپ‌تاپ مرا دزديده و عكس‌هاي خصوصي‌ام را برداشته و آنها را در اينترنت منتشر كرده است و قصد اخاذي دارد.»
شاكي توضيح داد که متهم فردي است كه با هويت جعلي از طريق اينترنت با او دوست شده بود. ماموران با انجام تحقيقات در فضاي مجازي توانستند ردي از مرد ناشناس به دست بياورند و او را در عملياتي ويژه دستگير كنند. اين جوان 24ساله وقتي تحت بازجويي قرار گرفت با اعتراف به جرمش گفت: «من با معرفي خودم به عنوان دختري جوان در فضاي مجازي با شاكي دوست شدم و توانستم او را اغفال كنم. بعد از مدتي شاكي كه وسوسه شده بود پيشنهاد مرا براي ملاقات حضوري قبول كرد و روز حادثه همراه لپ‌تاپش به محلي كه گفته بودم آمد. من كه عكس او را ديده بودم و وي را مي‌شناختم در يك لحظه غافلگيرش كردم و لپ‌تاپ او را از چنگش درآوردم سپس به سرعت فرار كردم.» متهم در ادامه به كارآگاهان توضيح داد: «بعد از سرقت لپ‌تاپ با دقت در آن جست‌وجو كردم و فهميدم شاكي تعداد زيادي عكس خصوصي در آن دارد. به اين ترتيب براي اجراي مرحله دوم نقشه‌ام دست به كار شدم و تعدادي از عكس‌ها را در اينترنت منتشر كردم و با تهديد شاكي سعي كردم از او باج بگيرم. من فكر مي‌كردم او به راحتي تسليم مي‌شود و خواسته‌ام را قبول مي‌كند اما اين اتفاق نيفتاد و دستگير شدم.»
بنا بر اين گزارش اين متهم نيز در بازداشت به سر مي‌برد و پليس در تلاش است تا ساير جرايم احتمالي وي را نيز فاش كند.

نظرات بینندگان