کد خبر: ۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۱

اجرای درست‌قانون جلب‌اعتماد مردم را به‌همراه دارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اجرای صحیح و درست قانون جلب اعتماد ملت را به همراه دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه پیشانی و نماد حکومت است که در این میان مردم نیز از این قوه اجرای عدالت را طلب می کنند.

وی تصریح کرد: زمانیکه مردم مشاهده می کنند که قوه قضاییه با شدت کامل قانون را اجرایی می کند به آن اعتماد می کنند و زمانیکه این اعتماد شکل می گیرد باعث می شود که قوه قضاییه نیز با اعتماد و پشتکار بیشتر فعالیت کند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: آیت الله بهشتی معمار قانون اساسی و قوه قضاییه بود که مردم توانستند با بصیرت، شهادت او را قبول کنند زیرا اگر چنین اتفاقی در هر کشور دیگری روی داده بود باعث فروپاشی آن نظام می شد.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: امروز با گذشت حدود 33 سال از زمان شهادت آیت الله بهشتی دستگاه قضایی و دولت به مراتب محکم تر از آن زمان فعالیت می کنند.

زیر ساختهای شهری برای جانبازان فراهم شود

آیت الله ایمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز پاسدار و روز جانباز با بیان اینکه باید به راحتی جانبازان توجه شود، گفت: جامعه باید به نیاز های جانبازان توجه لازم را داشته باشد و زیر ساخت های شهری برای فعالیت جانبازان فراهم باشد.

وی تصریح کرد: معماری شهری، ادارات، خیابانها و.... باید با توجه به نیازهای جانبازان ساخته شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش مهم خانواده های جانبازان نیز افزود: جامعه باید از همسران و خانواده های جانبازان تشکر کند زیرا آنان رنج جسمی و روحی وارده به جانبازان را با جان و دل خریدارند.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش پاسداران در نظام اسلامی تاکید کرد: پاسداران از اول پیروزی انقلاب اسلامی همواره به عنوان مدافعان نظام و اسلام حرکت کرده اند.

وی ادامه داد: مهمترین شاخصه های پاسداران برخواستن از میان مردم و مدافعان واقعی ولایت بودن است.

آیت الله ایمانی یادآور شد: داشتن چنین ویژگی های مهم و والایی باعث شده سپاه، پاسدار اسلام باشد و در تمامی موارد برای دفاع از انقلاب پیشقدم باشند.

خانواده ها به مشکلات اعتیاد توجه کنند

آیت الله ایمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیر اعتیاد بر خانواده ها افزود: مسئولین امکانات لازم و هشدارهای لازم را در خصوص تاثیرات منفی اعتیاد به مردم ارایه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: خانواده ها باید توجه بیشتری به تاثیر مواد مخدر داشته باشند زیرا اعتیاد مثل موریانه در خانواده ها نفوذ می کنند.

نظرات بینندگان