کد خبر: ۳۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

در خواست احمدی‌نژاداز قوه قضائیه برای پیگیری قتل ندا آقا سلطان

الهام، وزیر دادگستری درباره علت نامه احمدی نژاد به هاشمی شاهرودی برای پیگیری ماجرای قتل ندا آقا سلطان در جمع خبرنگاران گفت: موضوع قتل ندا آقاسلطان مشکوک بود.

فارس نوشت،

* الهام، وزیر دادگستری درباره علت نامه احمدی نژاد به هاشمی شاهرودی برای پیگیری ماجرای قتل ندا آقا سلطان در جمع خبرنگاران گفت: «موضوع قتل ندا آقاسلطان مشکوک بود و قرائن نشانگر سناریویی برای تحقیر ملت و دولت بود و چون این موضوع به کلیت حاکمیت بازمی‌گشت رئیس‌جمهور لازم دانست در نامه‌ای به قوه قضائیه خواستار پیگیری موضوع شود»

 

* ایرنا: ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما گفت: «دشمنان با استفاده از نرم افزارها و تمام فن‌آوری های نوین خواستند چهار تا کوچه ایران را تحت پوشش قرار دهند که بگویند این تمام خیابان‌های ایران است و بعد تمام شبکه‌های شان بسیج شدند و میز مخصوص ایران در رسانه‌های خود ایجاد کردند وBBC و CNN یک به یک برخی تصاویر ساختگی مثل مرگ همان خانم (ندا آقا سلطان) را به نمایش گذاشتند و بعد آقایی به نام آرش حجازی در این زمینه جوسازی کرد و اکنون نیز گم و گورشده و پیدایش نیست را به راه انداختند. سفیر ونزوئلا نیز تعریف می‌کرد که در دور دوم انتخابات این کشور نیز همچین صحنه‌ای نظیر مرگ آن خانم را در آن کشور به راه انداختند و این سناریو هم در آنجا پیاده شد و می‌خواستند بگویند که رای آقای چاوز هم ساختگی است اما موفق نشدند.»

 

* مهر: آیت ا... جنتی در خطبه های نمازجمعه تهران گفت: «باید دید آنها چه می خواستند؟ آیا این غیر از بی قانونی و هرج و مرج معنای دیگری هم می دهد؟ مگر این مملکت قانون ندارد؟ مگر ما دلایلی برای ابطال انتخابات در قانون نداریم؟ مگر این اولین انتخابات ما بوده است؟ همیشه شکایات بوده و بعد هم متناسب با آن اقدامات لازم انجام شده و گاهی اوقات هم در برخی حوزه ها به ابطال کشیده شده است ... پس چه می خواهند، دنبال چه می گردند؟ این حرف ها آیا معنایی جز اینکه ما قانون را قبول نداریم، دارد؟ می گویند هیات معتمد مردم و نظارت شورای نگهبان را قبول نداریم، وزارت اطلاعات را که گام به گام دنبال مسائل بوده و گزارش های خوبی برای مردم دادند را قبول نداریم، پس چه چیزی را قبول دارند؟»

 

* شیخ یوسف صانعی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "استقامت شرط موفقیت است و چگونه چنین نباشد حال آنکه کاندیدهای معترض به مسئولین انتخابات و روند و نتیجه آن و نظر شورای نگهبان همانگونه که در نامه حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای کروبی (دامت افاضاته و برکاته) و یا در بیانیه دوست مکرم، مؤمن و یار باوفای امام امت جناب آقای مهندس موسوی (دام عزه و توفیقه) آمده است، از نظر سیاسی و قانونی مشروعیت دولت را مورد سوال قرار داده و آنرا نفی می نمایند."

 

* خانبابا تهرانی از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با دویچه وله گفت: "باور من این است که آقای موسوی و کروبی نه تنها از خودشان شخصیت نشان دادند بلکه یک نوع هوشمندی سیاسی را بروز دادند. آنها در برنامه های انتخاباتی و در کارزار مقابله با احمدی نژاد، بیشتر مطالب مطرح شده از طرف اپوزیسیون و مطالبات اپوزیسیون را در برنامه شان گنجاندند. کارنامه تاکنونی میرحسین موسوی و آقای کروبی، ایستادگی و پایداری در کنار آزادیخواهان است. اگر آنها به همراهی و پایداری ادامه دهند می توانند به چهره های تاریخ ساز تبدیل شوند درغیر این صورت و به خرج دادن سستی، به کنار گذاشته خواهند شد ... . من امیدوارم با این فضایی که باز شده، نیروهای اپوزیسیون بتوانند جان بگیرند و باید بدانیم ما در کنار همین نیروهای حاضر در میدان و در پرتو یک سیاست کلان می توانیم به هدف برسیم نه در پرتو سیاست های کوچک و بسته."

 

* فارس: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گزارشی تفصیلی از شکست کودتای مخملی در جریان انتخابات شکوهمند 22 خرداد 88 منتشر کرد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان