کد خبر: ۳۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۱

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارگاه تولیدی گیاهان دارویی در فارس

استاندار فارس گفت: هم‌زمان با نیمه رمضان و تولد امام حسن مجتبی (ع) بزرگ‌ترین گارگاه تولیدی گیاه‌هان دارویی کشور در فارس راه‌اندازی می‌شود.

حسین صادق عابدین امروز هم‌زمان با نخستین سالروز تصدی پست عالی‌ترین مقام دولت در فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هم‌اینک فضای تولید 100 نوع گیاه دارویی در استان فارس فراهم شده است و این کارگاه بزرگ تولید گیاهان دارویی با هزینه‌ای بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در فارس به دلیل فراهم بودن بستر، در راستای تولید محصولات کشاورزی مرغوب، تولیدات کشاورزی منحصر به فردی ایجاد می‌شود و این استان در این حوزه و صنایع تبدیلی آن ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه محصولات کشاورزی فارس در دنیا حرف نخست را می‌زنند، خاطرنشان کرد: خرمای شهرستان خشت فارس در دنیا بی‌نظیر است و سیب شهرستان سپیدان نیز در کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل شکل و طعم خوب آن بسیار مشتری دارد.

صادق عابدین ادامه داد: برای پیش‌برد کشاورزی این استان باید صنعت نیز در کنار آن شکل گیرد و فارس برای این هدف برنامه‌های بسیار خوبی در دست اجرا دارد.

استاندار فارس همچنین از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت کشاورزی فارس خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون 660 میلیارد تومان اعتبار بانکی با بهره کمتر از پنج درصد به بخش کشاورزی در راستای سرمایه‌گذاری در این صنعت و صنایع تبدیلی آن پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی 99 ساله نیز به دانش آموختگان کشاورزی و افراد دارای تجربه واگذار می‌شود و در کنار آن نیز تسهیلات با کارمزد کم به این بخش پرداخت می‌شود.

صادق عابدین در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس رشد چشمگیری داشته است.

استاندار فارس افزود: در سال گذشته 4.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام شده که سهم فارس از این سرمایه‌گذاری 390 میلیارد دلار بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین 2.5 درصد این سرمایه‌گذاری‌ها توسط مردم صورت گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در فارس از مهم‌ترین دستور کارهای اداره‌های این استان است، اضافه کرد: با ایجاد و راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در فارس کارگروهی در استانداری فارس مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاری در این استان را برطرف می‌کند.

صادق عابدین ادامه داد: بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاران خارجی در فارس را اهالی این استان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند تشکیل داده است و در فارس مدت زمان روند بروکراسی و نظام اداری برای سرمایه‌گذاری خارجی کاهش یافته است.

استاندار فارس اضافه کرد: دولت و مدیران فارس کمر همت خود را بسته‌اند تا برای توسعه فارس از هیچ تلاشی دریغ نکنند و با آغوش باز از سرمایه‌گذاری در صنعت این استان حمایت می‌کنند.

وی به حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: به زودی شهرک علمی کشور در راستای کمک به گردشگری علمی در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

صادق عابدین اظهار داشت: هم‌اینک گردشگری سلامت در این استان رونق بسیاری دارد و بیمارستان‌های فارس به ویژه شیراز جایگاه خاصی از نظر پزشکی در جهان دارند.

نماینده عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: خدمات پزشکی در شیراز آوازه جهانی دارد و در بخش پیوند اعضا، شیراز سومین مرکز پیوند جهان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در نظر است بیمارستان‌های فارس را توسعه دهیم و از میزان سرمایه‌گذاری خارجی در فارس تنها 17 درصد از آن در حوزه گردشگری بوده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بافت قدیم شیراز در دنیا بی‌نظیر است.

صادق عابدین تصریح کرد: صنعت هتل‌داری فارس از سرمایه‌گذاری خارجی بهره‌ای نبرده است اما شهرداری شیراز و شورای اسلامی این شهر در راستای رونق بخشیدن به صنعت هتل‌داری در شیراز امتیازهای ویژه‌ای را ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: میراث فرهنگی نیز برای ساخت هتل در فارس وام‌های طولانی مدت با بهره کم اختصاص داده است.

صادق عابدین از بهره‌برداری بهترین هتل کشور در ماه‌های آینده در شیراز خبر داد و افزود: این هتل منحصر به فردترین هتل کشور بوده که در ورودی شهر شیراز و در کنار دروازه قرآن قرار گرفته شده است.

استاندار فارس به اجرای طرح پزشک خانواده در فارس نیز اشاره کرد و گفت: این مهم از برنامه‌های دولت در برنامه پنج‌ساله توسعه بود که روز شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور در فارس آغاز به کار می‌کند.

صادق عابدین ادامه داد: تاکنون یک‌میلیون نفر از شهروندان استان فارس در این طرح نام‌نویسی و یک‌هزار و 100 پزشک نیز برای اجرای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان