کد خبر: ۳۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱

مدعیان حقوق بشر در برابر فاجعه انسانی میانمار

گویی تاریخ به دست سفاکان زمان هرگز نمی خواهد سر برگ خونین و خوشنت بار کشتار مردم مسلمان مخصوصا زنان و کودکان بی گناه را از ذهن خود پاک کند.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین یاس روزگاری دور، خبر کشتار مردم مسلمان الجزایر، زمانی مردم بوسنی و هرزگوین، لیبی و سال هاست که مردم مظلوم فلسطین و همین دیروزی نه چندان دور، مسلمانان آزاده بحرین و سودان به گوش جهانیان رسید.
 این کشتارها که بیشتر هم علیه مردم مسلمان فقیر صورت می گیرد در اقصا نقاط جهان در برابر چشم بینای دیدبان حقوق بشر! و در برابر نگاه بی تفاوت کسانی رخ می دهد که از مدعیان و حامیان حقوق بشر در جهان هستند و خود را ناجی ملت هایی می دانند که در استبدادی به دور از دمکراسی زندگی می کنند.

جای تعجب اینجاست! هر زمان پای این افراد به کشورهای مظلوم و فاقد حکومت های دمکراسی باز می شود؛ چندی بعد کشتار و قتل عام ضعیف ترین و مظلوم ترین مردمان آن سرزمین ها نیز آغاز می شود.
امروز در بخش های مسلمان نشین میانمار، گویی با بردن حلقوم کودکان، آتش زدن جوانان، هتک حرمت زنان، به دریا افکندن گروه گروه مسلمانان و مسلح کردن مردمان آن دیار، روح از پیکره کل جهان مدعی عدالت و دمکراسی خارج شده است و در این هیاهوی مرگبار،‌هیچ نقض حقوق بشری را نمی بینند ! و هیچ فریاد مظلومی را نمی شنوند!
 گویی جهان در شک خود خواسته ای فرو رفته است! رسانه ها کور شده اند و زبان قلم خبرنگاران آنها چون نگاه سیاست های دروغین رؤسای بنگاه های خبریشان خشک شده است.
این فقط لنز دروبین هاست که به خاک و خون کشیده شدن مردمی مسلمان و مظلوم را در کشور خودشان به ثبت می رساند . تصاویری که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.
کشتار بیش از 20 هزار نفر از شهروندان مسلمان میانمار؛ درست زمانی صورت می گیرد که امريکا و انگليس مبارزات خود را برای حمايت از دموکراسي، عليه حاکمان نظامي اين کشور رها کرده‌اند و چند دهه تحریم های اقتصادی را که بنابر ادعایشان به علت نقض حقوق بشر - آن هم در رابطه با بودائیان-متحمل دولت کرده بودند ، برداشته اند و شرکت های غربی به منظور خارج کردن بازار میانمار از دستان تجار چین وارد این کشور شده اند.
کشتار مردم مسلمان و بی گناه میانمار، زمانی صورت می گیرد که دولت فعلی آن تحت کنترل شخصیت های نظامی به ریاست جمهوری  تين سين، جمعیت یک میلیون نفری مسلمانان روهينگيا را به رسمیت نمی شناسد و  در زمره مهاجران غیرقانونی می داند و می گوید: مسلمانان بايد از اين کشور اخراج و به اردوگاه‌هاي پناهندگان سازمان ملل فرستاده شوند. ادعای خارجی بودن این افراد در حالی صورت می گیرد که مسلمانان روهينگيا چندين نسل در ميانمار زندگي کرده‌اند.
جای تعجب دارد که رئیس جمهور تین سین؛ این اظهارات را در حالی بیان می‌کند که رسانه‌های جهان فتح الباب دمکراسی، پس از سال‌ها سرکوب و استبداد و دیکتاتوری در این کشور را تحسین برانگیز جلوه می دهند و از آن حمایت کنند .

با مشاهده اوضاع تأسف برانگیز مسلمانان میانمار به یقین می توان گفت : اگر دموکراسی در این کشور آغاز شده است ، برای گروهی خوش یمن نبود . گروهی که در اقلیت قرار دارند و جزء بزرگ ترین استثناهای میانماری در داشتن حقوق انسانی حتی در کشتار ! قرار می گیرند و آنها کسانی نیستند جز مسلمانان  که  قبل از این اتفاقات از حق تحصیل ، ازدواج ،کار کردن در نهادهای دولتی بی بهره بودند و در تنگناهای فرهنگی چون تغیر نام هایشان به نام های بودایی، خروج از محل سکونت خود و ممانعت از انجام فرایض دینی ، ساخت و مرمت اماکن مقدسی چون مسجد قرار داشتند.
در پی فشارهایی که طی شصت سال اخیر بر مسلمانان میانمار وارد آمده است، بسیاری از آنها از این کشور مهاجرت کرده‌اندو بسیاری دیگر از حقوق شهروندی و انسانی محروم بوده و در بدترین وضعیت معیشتی به سر می‌برند در حالیکه همین مسمانان با عنوان مجاهدین از گروه هایی بودند که در استقلال میانمار نقش بسزایی داشته اند.

ریئس جمهور "سن" که سکانداری دولت میانمار را بر عهده گرفته است از انجام تمام وعده های پوشالی و اصلاح طلبانه خود سر باز زده و به روشنی، دست گروه‌های بودایی تندروی نژاد ماگ، بزرگترین نژاد ساکن در میانمار، را برای  قتل عام مسلمانان باز گذاشته است.
افراطیون بودایی که در بایکوت کامل خبری رسانه‌های غربی به وقوع پیوسته است، در راستای تلاش دولت میانمار برای اصلاحات مد نظر امریکا و پس از سفر کلینتون به این کشور اتفاق افتاده است.
پس از مذاکرات دولت میانمار با کلینتون ! دولت متعهد شد که اصلاحاتی را در زمینه رعایت حقوق بشر انجام دهد. از آن زمان بود که قوانینی بر ضد مسلمانان به تصویب رسید و کشتار مسلمانان توسط بودائیان افراطی آغاز  شد.

در چند وقت اخیر توسط گروه شبه نظامی ماگ با حمایت کاهنان تندروی بودایی در قالب عملیاتی به نام " جنگ مقدس علیه مسلمانان " هزار نفر کشته، 5 هزار نفر زخمی و نزدیک به سه هزار نفر ربوده شده‌اند و این همه در حالی است که 20 روستا و 200 منزل نیز به طور کامل ویران شده‌اند و 300 هزار نفر به بنگلادش فرار کرده‌اند. به این رقم سه هزار نفر بی‌خانمان را نیز باید افزود..
این اتفاقات در حالی می افتد که بسیاری از مردم مسلمان میانمنار از ماه می سال جاری برای رهایی از شکنجه ، کشتار وحشیانه ، تجاوز به دختران و زنان خود از خانه و کاشانه شان فرار کرده اند و هیچ یک از نهادهای حقوق بشر هم رفتارهای ضد بشری علیه آنها را محکوم نکرده است .
گویی تمام چشم جهان مدعی، به فروپاشی دولت سوریه و حمایت از اسرائیل معطوف شده است. سردمداران قدرتمند حامی دمکراسی ! که رد پای آنها در هر کشوری به دنبال منابع مادی و معدنی ان سرزمین  است در میانمار که به سرزمین طلایی معروف است و پس از سال ها تحمل استعمار انگلیس از سال 1948 آزادی خود را به دست آورده، هنوز چشم طمع بر منابع طبیعی آن چون نفت، گاز طبيعي، زغال سنگ، ليگنيت، کروميم، طلا، نقره، باريت، قلع، آنتيموان، سرب، روي، مس، تنگستن، آهن، سنگ هاي قيمتي، الماس، بنتونيت، ژيپس، نمک، مرمر و سنگ آهک دارد و چه راهی بهتر از اختلاف افکنی قومی و مذهبی می تواند در تضعیف دولت ضعیف و مردمان فقیر آن موثر باشد.
اما به راستی با تمام این واقعیت ها ، کشتار  غیرانسانی مسلمانان ، وضعیت بد اقتصادی و معیشتی افرادی که در اردوگاه ها پناهنده شده اند ، شیوع بیماری های که می تواند جان بسیاری از ساکنان اردوگاه ها را به خطر بیاندازد و قتل و عام و تجاوز به عنف زنان مسلمان ، سکوت غرب از چه منشاء می گیرد ! با کمال تأسف باید بگویم وقتی در جایی کوچک ترین آسیبی به جانوری می رسد در سراسر دنیا جمعیت‌های حمایت از حقوق حیوانات بیانیه می‌دهند و واصیبت هایشان بالا می رود ؛
اما در برابر نسل کشی مردم مسلمان در چین، میانمار، بحرین، عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، لبنان، فلسطین و بوسنی و هرزگوین چیزی جز سکوت از رسانه‌ها بر نمی‌آید. این دولت های مهربان که حتی در براببر حیات وحش از خود نقش مادرانه نشان می دهند! در برابر کشتار این همه انسان مسلمان  چشم خود را بسته اند تا بتوانن به اهداف پلید خود در راستای رسیدن به منافعشان! دست یابند، منافعی که در نمایش قدرت ملت ها هرگز به دست نخواهد آمد. قدرتی که در اسلام و امساک مرم مسلمان از استعمار و استکبار به شدت مایه ترس استکبار و نوکران حلقه بگوش آنها است .
بله
مردم مظلوم میانمار ، زنان و کودکان آنها گناهی ندارند جز اینکه مسلمانند و هم طایفه دست اندرکاران حاکمان نیستند و با نیم نگاهی به وضعیتشان می توان گفت: کشتار آنها در راستای اسلام ستیزی استکبارجهانی صورت می گیرد .

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان