کد خبر: ۳۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

۲۰۰ نفربه هیئت علمی دانشگاه شیرازاضافه می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: در راستای تقویت بنیه علمی دانشگاه شیراز، ۲۰۰ عضو جدید به هیئت علمی دانشگاه اضافه می‌شود و در آینده نزدیک شمار اعضا هیئت علمی به یکهزار نفر می‌رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا،رحمت‌الله مرزوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های مادر از اهداف جدی وزارت علوم و فناوری است و دانشگاه شیراز این رویکرد را در اولویت قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد : در طی ۵ سال گذشته دوره‌های ارشد و دکترا در دنشگاه شیراز ۱۰ برابر افزایش یافته است.

مرزوقی گفت: از آنجا که در شرایط فعلی تقاضا برای رشته‌های ارشد در سطح کشور بسیار بالا است و سال گذشته متقاضیان ارشد از کارشناسی پیشی گرفته‌اند، راه‌اندازی رشته‌های ارشد در گروه‌های مهندسی، پایه، کشاورزی، انسانی و رشته‌های جدید نظیر نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی و هوافضا در دستور کار دانشگاه شیراز است.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: در راستای تقویت بنیه علمی دانشگاه شیراز، ۲۰۰ عضو جدید به هیئت علمی دانشگاه اضافه می‌شود و در آینده نزدیک شمار اعضا هیئت علمی به یکهزار نفر می‌رسد.

وی اظهار کرد: دانشگاه شیراز با ۳۰۰ رشته تحصیلی در تمام مقاطع، ۲۴ مرکز تحقیقاتی، ۱۴ دانشکده، ۸ قطب علمی کشوری،۱۰ چهره ماندگار، ۱۰ دانشمند جهانی، ۱۳ مجله پژوهشی و سه مجله ‌ISI از دانشگاه‌های برجسته کشور و دومین دانشگاه مادر در سطح کشور است.

مرزوقی با اشاره به برنامه روز معرفی دانشگاه شیراز به داوطلبان مجاز کنکور سراسری گفت: برنامه معرفی دانشگاه شیراز از ۱۵ تا ۱۷ مرداد ماه جاری در مجتمع رفاهی دانشگاه برگزار می‌شود که ضمن شناساندن رشته‌های مختلف دانشگاه شیراز به افراد مجاز به انتخاب رشته، مشاوره رایگان نیز انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: در این برنامه توانمندی علمی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز به داوطلبان مجاز معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ دانشکده دانشگاه شیراز در این برنامه در محل باشگاه دانشگاه غرفه دارند و به ارایه خدمات می‌پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز با بیان اینکه رتبه‌های برتر کنکور در سطح کشور از تسهیلات برخوردار می‌شوند، بیان کرد: افراد حائز رتبه‌های زیر ۲۰۰ در گروه ریاضی و فنی و تجربی، رتبه‌های زیر ۱۰۰ در گروه علوم انسانی، رتبه‌های زیر ۵۰ زبان‌های خارجی و رتبه زیر ۱۰ گروه هنر که دانشگاه شیراز را به عنوان محصل تحصیل خود انتخاب کنند، یک دستگاه لب‌تاپ پیشرفته از دانشگاه شیراز دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال یکهزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاه شیراز پذیرش می‌شوند.

مرزوقی تصریح کرد: بر حسب تقاضای تعدادی از خبرنگاران، دانشگاه شیراز جهت راه‌اندازی رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری در مقطع کارشناسی ارشد رایزنی لازم با وزارت علوم را انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان