کد خبر: ۳۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱

در زمینه فراگیری موسیقی باید تکلیف جامعه را مشخص کنیم

حسین صادق عابدین گفت: در برخی زمینه ها مانند فراگیری موسیقی و زبان های خارجی باید با صراحت تکلیف جامعه را مشخص کنیم

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،استاندار فارس در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس، با ابراز تأسف از اینکه عده ای، از شادی جوانان ناراحت می شوند، اظهار داشت:حدود کردن جوانان در حوزه هایی که اشکال قانونی ندارد و موجبات آرامش و رشد جوانان را فراهم می کند، باعث آشفتگی جامعه می شود.

وی با بیان اینکه کوتاهی مدیران در برنامه ریزی برای وقت جوانان، موجب می شود دشمنان مشغولیتهای مختلف و متنوعی را برای آنها فراهم کنند، اظهار داشت: وضعیت استان فارس و شهر شیراز به گونه ای است که اگر در مورد جوانان غفلت کنیم، آنها را در معرض آسیبهای اجتماعی قرار داده ایم.

استاندار فارس با تاکید براینکه هرچه برنامه ریزی برای جوانان بیشتر و گسترده تر باشد، آسیبهای اجتماعی کمتر خواهد بود، تاکید کرد: باید علاقه مندیهای جوانان را در حوزه های مختلف، احصاء کرده و با توجه به ظرفیتهای موجود، برای برآوردن نیازهای آنان برنامه ریزی کنیم.

صادق عابدین با بیان اینکه فصل تابستان فرصت خوبی است که کار کردن را به نوجوانان و جوانان بیاموزیم، اظهار داشت: در موضوع بسیج سازندگی  و اعزام جوانان برای خدمت به مناطق محروم باید به گونه ای ساماندهی شود که هر کس در زمینه مورد علاقه خود فعالیت کند تا در آینده از این تجربیات بتوان بهره برداری کرد.

وی با تصریح به اینکه بسیاری از ظرفیتهای جامعه بدون استفاده مانده است، خواستار بهره برداری جوانان از سالن ها و تالارهای دولتی در ساعات غیر اداری و همچنین استفاده از زمین های ورزشی مدارس، در ساعات غیر درسی شد.

صادق عابدین با بیان اینکه جوانان به دنبال عرصه های جدید در ورزش و علوم هستند و باید فضا را برای آنها فراهم کنیم، بر استفاده از فرصت جوانی کشور تاکید و افزود: مدیران باید به جای تصمیم گیری برای جوانان به برنامه ریزی، هدایت و نظارت بپردازند و اجازه دهند جوانان خودشان تصمیم مناسب را بگیرند.

نظرات بینندگان