کد خبر: ۳۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱

اظهارات قابل تامل زحمتکش در جلسه این هفته شورای شهر

مجوزهایی صادر شد که به رغم تأکید مسئولین وقت منجر به بهره برداری از هایپر مارکت گردید و در جای دیگر سرانجام هتل بزرگ شیراز در بزرگترین و مهم ترین بلوار بدون ساخت حتی یک پارکینگ.و از طرفی شاهد عرضه محصولات چینی در اینگونه مراکز بوده و در اغلب آنها شاهد سالن های مد آزاد در راستای تبلیغ آخرین مد پوشش و حجاب با فرهنگ غربی و دهن کجی به شهر و مردم شریف سومین حرم اهل بیت (ع) هستیم.

به گزارش شیرازه به نقل از سحاب نیوز زحمتکش  رییس شورای شهر این هفته در جلسه شورا  در واکنش به برخی انتقادات  در مورد نحوه برخورد شورا با سرمایه گذاران گفت: آیا سرمایه گذاری به معنی ساخت برجهای بلند و مجتمع های تجاری و تفریحی و گردشگری و پیش فروش آن و تأمین هزینه ساخت از سرقفلیهای پیش فروش شده است؟ یا سرمایه گذاری به مفهوم تبدیل اراضی مستعد و تجمیع مزارع کوچک و زیر کشت بردن آنان در تولید محصولات استراتژیک و استفاده بهینه از آب و خاک و حفظ سکوی اول و دومی در تولید برخی محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در صنایع تبدیلی و یا سرمایه گذاری به مفهوم احداث صنایع مادر و مجتمع های تولیدی و ایجاد اشتغال است تا یکی از نمایندگان در شورای اداری اعلام نکند که نرخ بیکاری در سه شهرستان حوزه انتخابیه او بیش از 30 درصد است.

وي گفت: چرا کلمه شیرین سرمایه گذاری به مذاق برخی بسیار شیرین است و به گفته همان بعضی ها به مذاق شورا و شهرداری شیرین نیست؟! آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که چرا در امر سرمایه گذاری و شناخت سرمایه گذار تحلیلهای بخشی و فردی خود را جایگزین تحلیلهای جمعی و اجتماعی کرده ایم؟

رييس شورا از اینکه آنچه امروز در مورد سرمایه گذاری در روزنامه ها درج و یا از تریبون جلسات مطرح می گردد در انتها ختم به تکرار زیر سوال بردن شورا و شهرداری است، گله داشت و اضافه كرد: سرمایه گذاری مدنظر گویندگان فوق از کدام سه نوع مذکوراست؟ آیا شهرداری و شورا متولی توسعه صنعت کشاورزی و کوتاه کردن دست واسطه ها در عرضه از مزرعه تا خریدار هستند؟

آیا شورا به خاطر افزایش قیمت های ببین و نخر مقصر است؟

آیا شورا و شهرداری در عرضه محصولات تابستانی آنهم در ماه مبارک رمضان به قیمت های صرفاً ببین و نپرس و نخر در شهر،مقصرند؟ آیا عدم توسعه موزون در بخش دام و طیور و آبزیان و به قولی تک نرخی شدن قیمت گوشت و مرغ آنهم قبل از تبدیل پول ملی به عهده شورا و شهرداری است؟ اجرائی نشدن ساخت مجتمع پتروشیمی ممسنی توسط بخش غیردولتی در سال 86 و عدم احداث شش کارخانه پتروشیمی دیگر در شهرهای فسا، فیروزآباد، جهرم، داراب، فراشبند و کازرون با مشارکت بخش خصوصی که از مصوبه های سفر اول دولت محترم است، به دلیل کم کاری و عدم حمایت شورا و شهرداری است؟ آیا عدم ایجاد زیر ساختهای ورزشی مناسب برای از جمله تکمیل نشدن استادیوم میانرود در سال 86 و عدم ساخت ورزشگاه بزرگ پارس در سال 90 و عدم و فراموش شدن احداث شهرک بزرگ سینمایی پارس و چندین اگر دیگر که همه مصوبات سفر اول دولت محترم هستند نیز بعهده مقصرین تکراری یعنی شورا و شهرداری است.


وی یاد آور شد: البته اگر کتابچه مصوبات سفرهای اول تا سوم را مرور کنیم به صدها اگر دیگر خواهیم رسید که بدلیل عدم وجود ردپای شورا و شهرداری، نیاز به بررسی ندارد و قابلیت تهیه درخواستهای در خور استان و تقدیم به ریاست محترم جمهور در سفر چهارم توسط مسئولین محترم استان را ندارد.

رییس شورای شهر بابیان اینکه پاسخ همه سؤالهای بالا منفی است، گفت: براساس قانون و عرف شهرداری و شورا در امر توسعه کشاورزی و صنعت جایگاهی ندارند، اصولاً هر دو مقوله در اراضیهای خارج از حریم شهر قابل اجرا و احداث هستند. بنابراین حتماً منظور از سرمایه گذاری و ارتباط آن با شورا و شهرداری همان ساخت هتل، مجتمع های تفریحی، تجاری و گردشگری است که لازم است جهت تنویر افکار عمومی عاقبت برخی از آنان و مصوبات شورا در راستای جذب سرمایه گذار در این بخشها را اعلام نمود.

سالن های مد در مجتمع های تجاری

زحمتکش ادامه داد: در شورای دوم، سرمایه گذاری در این بخش مدنظر اعضای شورا و شهرداران وقت قرار گرفت و مجوزهایی صادر شد که به رغم تأکید مسئولین وقت منجر به بهره برداری از هایپر مارکت گردید و در جای دیگر سرانجام هتل بزرگ شیراز در بزرگترین و مهم ترین بلوار مزین به نام یک شهید بزرگوار بدون ساخت حتی یک پارکینگ جهت مدیر محترم هتل ساخته شد و دربسیاری موارد با حذف پارکینگ به عنوان اولین نیاز اینگونه مراکز و آنهم در زمانی که تنها علت جلوگیری از اجرای طرح ترافیک عدم ساخت پارکینگ است، شاهد عرضه محصولات چینی در اینگونه مراکز بوده و در اغلب آنها شاهد سالن های مد آزاد در راستای تبلیغ آخرین مد پوشش و حجاب با فرهنگ غربی و دهن کجی به شهر و مردم شریف سومین حرم اهل بیت (ع) هستیم. مجتمع های واقع در عفیف آباد، بلوار مطهری، میدان مطهری، چهار راه پانزده خرداد، خیابان شریعتی یا همان معالی آباد و ... شاهدان این ماجرا هستند. ناگفته نماند که هر گونه اقدام شهرداری در راستای حقوق شهر و برخورد با این تخلفات بدلیل فرار سرمایه و سرمایه گذار فعلاً بر ذائقه ها خوش نمی آید.

وی یاداور شد: البته اینها در زمان مدیریت ارشد فعلی استان اتفاق نیافتاده، هر چند در دولت فعلی رخ داده است.

انتظار دارند برای جذب سرمایه گذار یک شب تصمیم گیری شود

زحمتکش با اشاره به گله استانداری از کارشکنی شورا و شهرداری و گله مندی سرمایه گذاران و کوچ آنان به سایر شهرها و نیاز به اعلام عملکرد شورا و شهرداری در این خصوص گفت: یکی از پروژه های سرمایه گذاری که باعث چالش بین شورا و شهرداری و مسئولین استان گشته، سرمایه گذاری بر روی حداقل 150 هکتار اراضی شهری آنهم در ارتفاعات و در بهترین زاویه دید و مشرف به کل شهر است. از شورا و شهرداری توقع دارند یک شب بدون توان سنجی مالی سرمایه گذار و توجیه اقتصادی و فنی طرح تصمیم گیری نمایند، چرا که در غیر اینصورت سرمایه گذار سر از سایر کلان شهرها و یا حتی خارج از کشور در می آورد. البته هجوم سرمایه گذاران به استفاده از اراضی شمال و شمال غرب شهر و باغات حوزه استحفاظی قصردشت و سایر باغات سطح شهر به دلیل توجیه اقتصادی نه توجیه محیط زیستی و اجتماعی نیز بایستی به اینگونه سرمایه گذاری اضافه کرد که از آن نمونه مصوبه دولت محترم در ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید بهشتی توسط تأمین اجتماعی است که منجر به احداث بیمارستان در حوزه باغات و محرومیت مردم جنوب و شرق شهر از خدمات مطلوب درمانی خواهد گردید. اینجاست که شورا و شهرداری باید موافقت و مصوب نمایند که شش هکتار از اراضی شرق شهر در خدمت خیر محترم قرار دهند که حداقل وی با نیت خیرخواهانه و بدور از شعار اقدام به ساخت بیمارستان 200 تختی در آن مکان نماید.

وی افزود: قابل ذکر است که شورای سوم علاوه بر ایجاد تسهیلات در امر سرمایه گذاری البته با رعایت شأن شهر و شهروندان و با اولویت در مناطق کم تر برخوردار، شهرداری را مجاز نموده که به جای اخذ عوارض در پروژه ها شریک گردد تا سرعت اجرا بالا برود و یا با ارائه بسته های تشویقی اینگونه مراکز را در تمامی نقاط شهر مستقر گرداند.

گفتنی است زحمتکش اساسی ترین هدف شورا و شهرداری در سال پایانی این دوره را جذب سرمایه گذاری با ارائه تسهیلات و حذف مسیرهای زائد و ایجاد همدلی بین مسئولین شهر واستان به خصوص شخص استاندار دانست

نظرات بینندگان