کد خبر: ۳۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱

برگزاری همایش نقش تشكل های كارگری در تولید ملی در خرم بید

با حضور فرماندار و نمایندگان تشكل های كارگری و تعاونی های شهرستان خرم بید همایش نقش تعاونیها و تشكل كارگری در تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، فرماندار خرم بید در این همایش گفت : یكی از مهم ترین اهدافی كه اكثر كشورها دنبال می كنند دستیابی به توسعه و بهبود كیفیت زندگی مردمان خود می باشد .

داود ایوبی پنجشنبه شب ادامه داد : هرچند شكاف بین كشورها اختلاف درآمدها جوامع غنی و فقیر را افزایش داده و سمت و سوی سرمایه های دنیا را به سوی كشورهای خاص سوق داده است .

ایوبی گفت : كمبود منابع ، پایین بودن توان بخش خصوصی و ناتوانی دولتها برای تامین همه نیازها در كشورهای در حال توسعه ضرورت استفاده از بخش تعاونی و استفاده از شیوه تعاون و روحیه همكاری و مشاركت در بین مردم است .

وی ابراز داشت : در كشورهای در حال توسعه كه با كمبود شدید سرمایه های داخلی و خارجی و كاهش میزان تولید و افزایش فقر و بیكاری و معضلات ساختاری چند توسعه ای مواجه هستند برای برطرف كردن این معضلات نقش تعاونیها می تواند به طور بارز مشاركت مردمی را در امر سرمایه گذاری به ظهور برساند.

رئیس كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خرم بید ادامه داد : شركتهای تعاونی با تجمیع پس اندازهای در حد پایین به شكل های كوچك و بزرگ می توانند باعث رونق سرمایه گذاری شده و نقدینگی راكد و بدون استفاده را وارد چرخه سرمایه گذاری كند .

ایوبی ادامه داد: زیرا افزایش سرمایه گذاری باعث افزایش تولید و افزایش تولید هم باعث افزایش اشتغال خواهد شد و همه این عوامل محرك رشد و توسعه اقتصادی هستند.

وی اظهار داشت : آثار مستقیم و غیر مستقیم این سرمایه گذاری نصیب مردم می شود ، چرا كه مخاطبان و بهره برداران خاص تعاونی ها اعضای آنها هستند و عموم مردم جامعه بهره برداران و مخاطبان عام آن محسوب می شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم بید اظهار داشت : با توجه به اصل 44 قانون اساسی و كاهش نقش اقتصادی دولت و عدم آمادگی بخش خصوصی برای پذیرش مالكیت واحدهای تولیدی و صنعتی بخش تعاون می تواند ضمن هدایت سرمایه های مردم مدیریت بخش عمده ای از اقتصاد كشور را بر عهده بگیرد و در توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی را یفا نماید.

فرماندار خرم بید ضمن اشاره به وجود تعاونیهای بزرگ در شهرستان گفت : تشكیل سه تعاونی بزرگ فراگیر ملی مهرگستر انگورك ، وحدت شهید آباد ، تعاونی گردشگری قصریعقوب با عضویت بیش از 40هزار نفر از مهم ترین اقدامات در سال جهاد اقتصادی بود كه تاكنون موجب اشتغال بیش از 2هزار نفر را در فعالیتهای معدنی فراهم نموده است.

در پایان این همایش یكروزه با اهدا لوح تقدیر و هدایا از شركتهای تعاونی برتر شهرستان و بازرسان كار شهرستان قدردانی شد.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان