کد خبر: ۳۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

بررسي وضعیت جاده ها ممسني

گودرزی مدير اداره راه و شهرسازی: راه جریان حیاتی برای همه انسان هاست همان گونه که قلب انسان برای خون رسانی به تمام نقاط بدن به رگ های اصلی و فرعی نیازمند است ما هم برای توسعه اقتصادی منطقه نیازمند آزاد راه ها بزرگ راه ها و راه های فرعی و اصلی هستیم علاوه بر این راه بر فرهنگ، اجتماع و سیاست منطقه نیز موثر است و راه در واقعه زیر بنای این عرصه هاست

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین نوشت: ممسنی به صورت مستقیم با چند شهرستان در ارتباط است؟

گودرزی: با شهرستان سپیدان از دو طریق یکی بوان و دیگری دهستان جاوید

با شهرستان یاسوج از طریق بابا میدان

با شهرستان گچساران از طریق بابا میدان

با  شهرستان کازرون از دو طریق قائمیه و میشان

با شیراز از طریق های قائمیه دشت ارژن – دشت آزادگان – هفت برم  و خانه زینیان و یک راه که در دست ساخت است آبپخشان و دالین

نورآنلاین: راه هایی که شما اشاره کردید چند قطب اصلی جهت ارتباط با دیگر شهرستان ها را مشخص می کند از جمله قائمیه، بابا میدان میشان، و بوان

شما از وضعیت ارتباطی و جاده ای این چهار منطقه رضایت دارید؟چه نمره ای به این مسیر ها می دهید؟

از صد نمره 70 می دهم .

نورآنلاین: برای مثال جاده ارتباطی با سپیدان از طریق دهستان جاوید یا راه ارتباطی کازرون از طریق میشان یک جاده ارتباطی و ترابی است یا یک جاده فرعی؟

نه یک جاده فرعی و یک راه روستایی است.

نورآنلاین: پس یک راه ارتباطی که بتواند بر اقتصاد منطقه تاثیر بگذارد به حساب نمی آید مثلا بسیاری از مردم دهستان های جاوید برای خرید و فروش به سپیدان تمایل دارند؟

بله ولی طرح جاده جاوید سپیدان 65 کیلومتر است که عملیات اجرایی آن یکی از طرف دالین و دیگری از طرف نورآباد شروع شده است و نیازمند کو بری و تونل است از طرفی اعتبار بالایی تخصیص داده نشده و ما نمی توانیم با این اعتبار از چند پیمانکار استفاده کنیم این اعتبار های قطره چگانی فایده ای ندارد.

اهل مسافرت هستید؟

بله به مسافرت و کوه نوردی علاقه خاصی دارد و اگر شغلم اجازه دهد به مسافرت خواهم رفت.

آخرین مسافرت شما در شب کی بوده؟

بهمن ماه با خانواده به اهواز سفر کردیم

در این مسافرت های شبانه جاده باید چه ویژگی داشته باشد تا رانندگی راحتتر و خسته کننده نباشد؟

باید دارای ویژگی هایی از جمله خط کشی صحیح در محور با مشخصات فنی خودش باشد مثلاً خط کشی بازتاب خوبی داشته باشد علائم ایمنی و تابلوهای انتظامی، اخباری و اطلاعاتی به خوبی نصب شده باشد و دیگری نصب بازتاب دهنده ها در دو طرف جاده برروی خط های ممتد می شود یک راه ایده آل.

این ویژگی ها در محور نورآباد خومه زار به عنوان یک راه ارتباطی اصلی به مرکز استان رعایت شده است؟

با توجه  عملیات اجرایی در این محور و سرقت تابلوها، پایه ها و چراغ های خورشیدی ایده آل نیست!

ما 970 تابلو زده ایم اما متاسفانه یا در حفاری کننده شده است یا به سرقت رفته است بویژه تابلو های سیار ما که همگی آنها به سرقت رفته است. در دشت آزادگان نیز شاهد اینگونه سرقا ها از جمله سرقت چراغ های خورشیدی هستیم

پل فهلیان و راه ارتباطی پر تردد  و پر ترافیک منطقه در چه وضعیت است:

پل فهلیان در سال 1336 با عرض 5 متر و 40 سانتی متر به بهربرداری رسید و به علت عرض کم پل  نمی شود به راحتی دو خودرو از کنار هم عبور کنند  و با عث پایین آمدن سرعت  و ترافیک می شود. در سال 85 در بزرگراه نورآباد بابا میدان مصوب شد که دو پل رفت و برگشت ساخته شود که یکی از پل ها آماده است اما با توجه به مشکلات اجتماعی و مشکلات اراضی نتوانسته ایم راه را به آن برسانیم و اگر مشکل مالی رفع شود و زمین را تملک کنیم این مشکل حل می شود.

چرا اینقدر سرعت گیر، ممسنی می شود شهر سرعت گیرها؟

ممسني 1

متاسفانه فرهنگ رانندگی در ممسنی و رستم رعایت نمی شود و با توجه به مسکونی بودن منطقه شورای تامین از ما می خواهد تا سرعت گیر نصب کنیم من از مردم به دو جهت گله مندم یکی فرهنگ ترافیکی شهرستان و دیگری بحث پاکسازی حریم جاده و رعایت نظافت در حریم است جاده خانه دوم ماست عددم رعایت نظافت توسط رانندگان و ریختن زباله های مسکونی در اطراف جاده توسط ساکنین ما را وادار می کند که در ماه یک بار تیغ زنی داشته باشیم که امیدوارم این مساله رعایت شود.

انتهای خبر/ص

برچسب ها: وضعیت ، جاده ها ، ممسنی ، شیرازه
نظرات بینندگان