کد خبر: ۳۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

مکان‌های ورزش همگانی متناسب با جمعیت شیراز نیست

رئیس بخش قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مکان‌های ورزش همگانی این شهر متناسب با جمعیت نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمد علی بابایی امروز اظهار داشت: امروزه به دلایل متعددی سکته‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران افزایش داشته که ورزش نکردن و کم‌تحرکی از عوامل زمینه‌ساز این بیماری‌ها است.

وی افزود: چاقی، افزایش فشار خون و قند، بالا رفتن چربی خون و استعمال دخانیات از دیگر علت‌های سکته‌های زودرس قلبی و بیماری‌های قلب است.

رئیس هیئت پرورش اندام فارس از کمبود فضاهای مناسب برای ورزش همگانی و ورزش‌های مفرح گلایه کرد و گفت: در شهر شیراز با وجود جمعیت میلیونی، فقط کنارگذر بلوار چمران برای پیاده‌روی همگانی مناسب‌سازی شده است که جوابگوی این جمعیت نیست.

رئیس بخش قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متولیان بهداشت و درمان باید سازوکارهای ارتقای سلامت در جامعه را افزایش داده و مردم را به سوی زندگی سالم و توام با نشاط سوق دهند.

بابایی خاطرنشان کرد: امروزه مردم برای طی یک مسافت کوتاه نیز از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و باعث ترافیک در شهر و افزایش آلودگی‌های صوتی و هوا می‌شوند که این آلودگی‌ها سرطان‌زا بوده و برای سلامت فرد خطرناک است.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ ورزش کردن، پیاده‌روی و استفاده کمتر از خودروی شخصی بین مردم رواج پیدا کند چراکه پیاده‌روی اثرات مفیدی در سیستم گردش خون بدن و دستگاه تنفس دارد و از چاقی و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

رئیس بخش قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان از شهرداری درخواست کرد با توسعه پیاده‌روها در برخی خیابان‌ها که مسیرشان کوتاه است زمینه لازم را برای طی مسیر با پیاده‌روی فراهم کرده تا مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان