کد خبر: ۳۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

احمدی:۱۵هزار واحد مسکونی در روستاها نیاز به بازسازی دارد

عضو کمیته اعزامی کمیسیون عمران به مناطق زلزله‌زده، با بیان اینکه ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستاها نیاز به بازسازی دارد، گفت: نکته مهمی که ما در طول این سفر مشاهده کردیم، کمبود آب و سرویس‌های بهداشتی و حمام به خصوص در روستاها بود.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت نبی‌الله احمدی ، در تشریح گزارش بازدید کمیته اعزامی کمیسیون عمران به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: تیم کمیسیون عمران در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده به ۲ تیم تقسیم شد به این ترتیب که آقای آقایی همراه دکتر لاریجانی برای بازدید هوایی و سرکشی به مناطق پیوستند و بنده و آقای هاشمی نیز در تیمی جداگانه ابتدا از بخش خواجه بازدید کردیم.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: بیشترین خسارت‌ها در بخش روستاها بود که به دلیل ساخت‌وسازهای قدیمی و غیر اصولی مهندسی تخریب شده بودند.

وی با بیان اینکه برخی از خانه‌های روستایی که از سوی بنیاد مسکن مقاوم سازی شده بودند خسارت کمی دیدند، گفت: در شهرستان‌ ورزقان نیز خانه‌های روستای تخریب شده بودند؛ اما تلفات و خسارات در شهرها کمتر بود.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم، ادامه داد: بافت فرسوده شهرستان اهر نیز تقربیا تخریب شده اما نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر آسیب دیده بود.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس، با توضیح اینکه وضعیت رسیدگی به آسیب‌دیدگان و مناطق زلزله‌زده مناسب و قابل قبول بود، تصریح کرد: نکته مهمی که ما در طول این سفر مشاهده کردیم، کمبود آب و سرویس‌های بهداشتی و حمام به خصوص در روستاها بود، بنابراین می‌طلبد که مسئولان تلاش بیشتری برای تامین آب و سلامت این مناطق داشته باشند.

احمدی یادآور شد: متاسفانه مدیریت منسجمی بر خلاف امکانات که در اختیار مناطق زلزله‌زده قرار داده شده بود وجود نداشت، از سوی دیگر در روزهای آینده باید برای آواربرداری و برآورد خسارات اقدام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم، با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از روستاهای این مناطق با مشکل مواجه هستند، افزود: ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستاها نیاز به بازسازی دارد و با نزدیک شدن به فصل سرما در صورت عملکرد کند، مردم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان