کد خبر: ۳۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱

پایان مطالعه شناختی خوشه صنعتی آب معدنی فارس

مدیر توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: مرحله مطالعه شناختی خوشه صنعتی آب معدنی فارس در مراحل پایانی است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، سولماز دهقانی با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیته راهبری خوشه صنعتی آب معدنی فارس اظهار داشت: در این جلسه که با حضور مدیران و نمایندگان مرتبط با توسعه خوشه صنعتی از دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار شد در مورد شناسایی مشکلات توسعه‌ای خوشه صنعتی و راهکارهای حل این مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: طرح کنسرسیوم آب معدنی فارس با تاکید بر توسعه بازار آب معدنی در این استان در سال 90 توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس آغاز و وارد فاز عملیاتی شد.

مدیر توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه مرحله مطالعه شناختی خوشه صنعتی آب معدنی فارس در مراحل پایانی است اظهار امیدواری کرد مراحل نهایی و توسعه این خوشه صنعتی پس از تاییدیه نهایی از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اجرایی شود.

دهقانی اضافه کرد: طرح خوشه صنعتی در سه حوزه ارتقای تولید، توسعه فناوری‌های نوین و ارتقای تکنولوژی در واحدها و توسعه بازارهای داخلی و خارجی و اجرای طرح شبکه فروش، اجرایی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم با توجه به تجربیات موفق استان فارس در انجام دو خوشه صنعتی توسعه یافته، اجرای این خوشه صنعتی بتواند دستاوردهای موثری برای صنایع این بخش به همراه داشته باشد.

مدیر توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: این خوشه صنعتی به محوریت واحدهای آب معدنی در شهرستان سپیدان اجرایی می‌شود.

به گفته دهقانی شهرستان سپیدان به علت موقعیت مناسب جغرافیایی و دارا بودن منابع مهم آب با خواص معدنی، از قطب‌های مهم تولید آب معدنی کشور محسوب می‌شود به طوری که هم‌اکنون 14 واحد صنعتی تولید آب معدنی با ظرفیت تولید 300 میلیون لیتر بطری در این شهرستان به فعالیت می‌پردازد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان