کد خبر: ۳۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

فیلم کوتاه «رنج‌های خاموش» کلید خورد

ساخت فیلم کوتاه رنج‌های خاموش با مضمون دفاع مقدس در قیروکارزین کلید خورد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از قیروکارزین، صبح امروز فیلم‌برداری فیلم کوتاه رنج‌های خاموش با مضمون دفاع مقدس به نویسندگی جواد پارسا و کارگردانی امین پارسا آغاز شد.

این فیلم کوتاه حکایت‌گر رنج‌ها و زندگی مشقت‌بار جانبازان بر روی تخت‌های بیمارستان‌ها است که بر اثر بمباران‌های شیمیایی دشمنان حق در جنگ تحمیلی دچار مصدومیت‌هایی شده‌اند و سال‌ها پس از جنگ آثار آن وخیم‌تر شده و بار سنگین و طاقت‌فرسای بیماری‌های ناشی از آن را با نفس‌های به شماره افتاده و بدن‌هایی نحیف و خسته تا رسیدن به آرزوی وصل به دوش می‌کشند تا اسوه ایثار و مجاهدت در راه حق باشند.

این فیلم شرح حال دو بیمار دارای مشکل تنفسی است که یکی جانباز شیمیایی دفاع مقدس بوده و دیگری در محیط کار دچار این مشکل شده است و در ادامه فیلم نحوه نگرش و نگاه آنان به زندگی و چگونگی تحمل بیماری و پذیرفتن آن توسط آنان را تا شهادت جانباز شیمیایی به تصویر می‌کشد.

جواد پارسا نویسنده فیلم در حاشیه فیلمبرداری از این کار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: در ساخت این فیلم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، شبکه بهداشت و کادر بیمارستان امام محمد باقر (ع) همکاری خوبی دارند و این فیلم پس از اتمام ساخت در جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس استان فارس و همچنین جشنواره رشد کشوری شرکت می‌کند.

وی از اخذ پروانه ساخت فیلم سینمایی خرمن‌های زخمی به نویسندگی خود و کارگردانی مجتبی بی‌طرفان خبر داد و تصریح کرد: کار ساخت این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی بی‌طرف و با حضور بازیگران مطرح سینما و تلوزیون کشور در آینده‌ای نزدیک در قیروکارزین آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، از بهترین آثار جواد پارسا نویسنده و کارگردان کهنه‌کار قیروکارزینی می‌توان به تئاترهای مدیرکل، سرنوشت، شکنجه و مقاومت، برزخ، خورشید کاروان، بازگشت، خانه و مدرسه و مردان آفتابی اشاره کرد.

همچنین در بخش فیلم نیز وی آثاری مانند فیلم نیمه‌بلند راه نزدیک، مستند آشنای غریب راه یافته به جشنواره کل گراش، فیلم کوتاه پشت پرچین خاطره‌ها دارای مقام نخست این استان و حضور در مرحله کشوری، فیلم کوتاه نگاه آسمانی پخش شده از شبکه‌های یک، دو و سه سیما و همچنین شبکه آی فیلم و همچنین فیلم کوتاه برای هیچ دارای مقام دوم استان و سابقه حضور در جشنواره‌های کشوری را در کارنامه دارد.

جواد پارسا دارای خانواده‌ای هنری است و به همراه فرزندانش امین کارگردان و عکاس و اشکان صدابردار با پروژه‌های کشوری مانند فیلم سینمایی پر سیاوشون به کارگردانی مجتبی بی‌طرفان و حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشور و همچنین طنز اتاق 311 با حضور مطرح‌ترین بازیگران طنز کشور مانند شهرام قائدی، بهنوش بختیاری، غلامرضا اصان‌لو، احمد پور‌مخبر و امیر غفار‌منش همکاری داشته ‌است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان