کد خبر: ۳۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

جا‌به‌جایی مسافر در 5 روز هفته با قطار شیراز - تهران

مدیرکل راه‌آهن استان فارس گفت: از اوایل شهریور‌ماه سال جاری قطار مسیر شیراز - تهران پنج روز هفته مسافر جا‌به‌جا می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، مهرداد انصاری بعدازظهر امروز در حاشیه بارگیری نخستین محموله کالای صادراتی به وسیله قطار استان فارس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد قطارهای مسافری از ابتدای شهریور‌ماه سال جاری از شیراز به مقصد تهران افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه‌آهن استان فارس گفت: نخستین قطار باری شامل کالاهای صادراتی امروز از شیراز بارگیری شده و به سمت کشورهای آسیای میانه ارسال می‌شود.

وی افزود: امروز دو محوله سیمان و سرامیک را بارگیری کرده و به سمت دو کشور تاجیکستان و ترکمنستان ارسال می‌کنیم.

انصاری اضافه کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی پذیرش و حمل بار از هر نقطه جهان به شیراز و از شیراز به هر نقطه از جهان را دارد.

وی با بیان اینکه امنیت ارسال بار توسط قطار بیشتر از سایر روش‌های متداول است، از هزینه حمل و نقل بار نیز سخن گفت و ادامه داد: محموله سیمان شامل 880 تن سیمان صادراتی به ارزش 717 میلیون و 200 هزار ریال و سرامیک به ارزش 570 میلیون و 513 هزار ریال بارگیری و ارسال می‌شود.

انصاری تصریح کرد: مجموع این کالاها در قالب 15 واگن بارگیری می‌شود که 12 واگن ویژه سیمان و سه واگن مربوط به سرامیک است.

وی همچنین در مورد افزایش تعداد قطارهای مسافربری از شیراز گفت: از ابتدای شهریورماه امسال پنج روز هفته از شیراز به مقصد تهران و بالعکس، قطار مسافربری تردد دارد.

مدیرکل راه‌آهن استان فارس تصریح کرد: ظرفیت اشغال قطار مسافربری خط آهن شیراز - تهران به بیش از 90 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شهریور‌ماه امسال هر هفته یک روز قطار به سمت مشهد مقدس و در مسیر بالکعس حرکت کرده و مسافران را جا به جا می‌کند و به این ترتیب، شش روز هفته حمل و نقل مسافران در دستور کار قرار دارد.

انصاری خاطرنشان کرد: امکانی فراهم شده تا مسافران بتوانند اتومبیل‌های خود را با هزینه‌ای بسیار اندک به مقصد تهران و مشهد با استفاده از قطار باربری جا‌به‌جا کنند.

وی همچنین گفت: از ابتدای شهریور‌ماه امسال یک قطار با 10 سالن به مجموعه قطارهای شیراز - تهران اضافه می‌شود که پنج سالن از 10 سالن آن نو بوده و پنج سالن نیز در حد نو است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قطار اضافه شده ظرفیت جا‌به‌جایی 500 مسافر را دارد، تصریح کرد: قیمت بلیط برای واگن‌های نو که چهار نفره است، 48 هزار تومان و برای پنج واگن شش تخته نیز 30 هزار تومان به ازای هر مسافر تعیین شده است.

وی در پایان از آماده افتتاح بودن ایستگاه‌های راه‌آهن در شهر رضا، آباده و اقلید خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها 100 درصد آماده و در حال بهره‌برداری هستند؛ ضمن اینکه ایستگاه‌های سعادت‌آباد و صفاشهر نیز تا بهمن‌ماه امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش فارس، بعدازظهر امروز نخستین محموله کالای صادراتی به وسیله قطار باری از شیراز ارسال شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان