کد خبر: ۳۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

طرح «پخش اذان در خیابان‌های شیراز» محقق شد

پیگیری‌های خبرنگار شیرازه نشان داد که طرح «پخش اذان در خیابان‌های شیراز» که چند ماه قبل از سوی مسئولین وعده آن داده شده بود، محقق گشته است

شیرازه - آبان ماه سال گذشته حجت الاسلام طاهری دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز از طرح پخش اذان در خیابان‌های شیراز سخن گفت و یاد آور شد: با پیگیری مسئولان به ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستم صوتی متمرکز از چهارراه 15 خرداد تا چهارراه مشیر و بلوار شهید آیت‌الله دستغیب به سمت مصلای نماز جمعه نصب شده است. او هم چنین افزود باید از سه راه نمازی به سمت شهرداری و میدان امام حسین (ع) و دیگر خیابان ها نیز این سیستم نصب شود.

 با پیگیری های انجام شده مشخص شد این طرح اجرا شده و علاوه بر مسیر چهارراه 15خرداد تا چهارراه مشیر و بلوار شهید دستغیب، میدان امام حسین (ع) را نیز شامل شده است و همچنین در برخی میادین دیگر شهر مانند میدان سعدی، هفتنان و پل امام علی (ع) نیز با نصب بلندگو این کار انجام گرفته است.

البته برای متناسب کردن فضای شهر با سومین حرم اهل بیت (ع)نباید به پخش اذان اکتفا کرد و باید به برخی دیگر از شاخصه های فرهنگی و اجتماعی نیز پرداخته شود، به طور مثال لزوم مطابقت وضعیت عفاف و حجاب با فضای شهر مذهبی و همچنین لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولین شهری شهرداری و شورای شهر به نقش ویژه حرم شاهچراغ در برنامه ریزی شهری از این موارد اند.

شیرازه از این به بعد سعی دارد تا در کنار رویکرد انتقادی خود، ضمن پیگیری طرح‌ها و وعده‌های مسئولین، طرح‌هایی که به سرانجام مطلوبی رسیده‌اند را تحت پوشش رسانه‌ای قرار دهد.

 

نظرات بینندگان