کد خبر: ۳۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

رسالت خبرنگار در جنگ نرم معنا و مفهوم پیدا می‌کند

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: رسالت خبر و خبرنگاری در جنگ نرم معنا و مفهوم پیدا می‌کند و نزد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حجت حسنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه بازی را کسانی می‌برند که انبوهی از اطلاعات تازه و دست اول  را زودتر از دیگران عرضه ‌کنند و این عامل باعث جذب بیشتر مخاطبان و گرایش آنان به سوی خواسته‌های‌شان می‌شود.

حسنی خاطرنشان کرد: با گسترش علوم و تکنولوژی‌های نوین، سایت‌ها و فضای مجازی، دسترسی به اطلاعات و اخبار سریع‌تر می‌شود، چراکه یک خبرنگار باهوش با درایت خود می‌تواند ضمن واکاوی به برجسته کردن نقاط قوت، نشاط و شادابی را در جامعه به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه به کار بردن سوژه‌های بکر و نو حاصل زحمات و تلاش خبرنگار است، افزود: ساختار خبر هنری که مفاهیم اساسی خبرنویسی است، با فرهنگ غنی اسلامی شکل می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس بیان داشت: برای موفقیت در عرصه خبر باید به گسترش دانش و اطلاعاتی که بتوان بیش از پیش به رسالت خود جامه عمل پوشید و همچنین استخراج از معدن علوم اهل بیت و بهره‌گیری از دانش آنان به جای تکیه زدن به غرب و شرق را سرلوحه  قرار داد.

حسنی اضافه کرد: با توجه به عنصر ویژگی مجاورت جغرافیایی، خبرهای مربوط به محله، شهر، دیار و کشور با مشابهت‌های فرهنگی، عقیدتی، قومی و نژادی و اجتماعی ارزش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: گرچه عده‌ای خبر را سخنی می‌دانند که احتمال درست و دروغ بودن آن می‌رود، اما اصحاب رسانه در نشر اخبار خود به صفات یک خبر خوب که تازگی، جالب بودن و درستی و صحت خبر است توجه می‌کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان