کد خبر: ۳۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

وسعت ۴ هزار هکتاری بافت‌های فرسوده شیراز!

جعفر قادری با یادآوری این که در شیراز ۳ تا ۴ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد، گفت: البته در آمارها تنها ۱۶۰۰ هکتار آن بافت فرسوده شناخته شده است.   

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت،جعفر قادری در رابطه با مقاوم سازی روستاها و شهرهای استان گفت: متأسفانه نه تنها خانه‌های روستایی فرسوده هستند بلکه در برخی شهرها به ویژه شیراز نیز مناطق فرسوده بسیاری وجود دارد که به مرمت و بازسازی احتیاج دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که روستاهای منطقه نیاز به مقاوم سازی دارند، گفت: اگر در این مناطق زلزله اتفاق بیافتد به طور قطع خسارات جانی و مالی زیادی به بار خواهد آورد.

وسعت ۴ هزار هکتاری بافت‌های فرسوده شیراز

وی با یادآوری این که در شیراز ۳ تا ۴ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد، افزود: البته در آمارها تنها ۱۶۰۰ هکتار آن بافت فرسوده شناخته شده است.    

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس نهم گفت: این امر نشان می‌دهد که بخش فرسوده شهر شیراز دچار مشکل جدی است و با کوچکترین زلزله آسیب خواهد دید.

وی ضمن ابراز تأسف از عملکرد دولت در زمینه بازسازی مناطق فرسوده، تصریح کرد: در  طول سال‌های گذشته دولت به تعهدات خودش در مورد پرداخت ۵۰ درصد هزینه ساخت در بافت‌های فرسوده عمل نکرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این امر باعث شد شهرداری‌ها نیز به وظایفی که در این زمینه بر عهده داشتند عمل نکنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس نهم در ادامه به موضوع بیمه کارگران ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: این امر نیز مزید بر علت شده تا بازسازی بافت‌های فرسوده با کندی انجام شود.

حق بیمه کارگران ساختمانی سدی در برابر بازسازی مناطق فرسوده

قادری افزود: پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی برای افرادی که در مناطق روستایی،شهرها یا حاشیه این مناطق به دنبال پروانه‌های ساختمانی هستند با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم هزینه پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی بسیار بالا دانست و گفت:  براساس قوانین قبلی باید ۵۰ درصد عوارض را شهرداری ها  و ۵۰ درصد مابقی را وزارت راه و شهرسازی پرداخت می‌کرد.

قادری گفت: افرادی که متقاضی فعالیت در بافت‌های فرسوده هستند باید در ابتدا بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کنند لذا این امر مشکلاتی را برای افرادی که به دنبال پروانه ساخت هستند ایجاد کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم اعلام کرد: قشرهای کم درآمدی که در مناطق فرسوده زندگی می‌کنند دچار مشکل شده‌اند.

نظرات بینندگان