کد خبر: ۳۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

درخشش کنکوری های فارس در ازمون امسال

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان استان رتبه دوم کشور را در کسب رتبه‌های زیر 40 کنکور سراسری به دست آوردند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدحسین روزی‌طلب اظهار داشت: بنابر آخرین گزارش آماری سازمان سنجش آموزش کشور که در اجلاسیه مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در تهران قرائت شد، دانش‌آموزان فارس توانستند در کسب رتبه‌های زیر 40 کنکور در پنج گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، هنر و زبان مقام دوم کشور را بعد از تهران به دست آورند.

وی افزود: از 200 دانش‌آموزی که در این پنج گروه رتبه زیر 40 را کسب کرده‌اند، 14 نفر آنها از استان فارس هستند که این آمار معادل هفت درصد کل کشور است.

روزی‌طلب همچنین از کسب 27 رتبه زیر 100 توسط دانش‌آموزان فارسی خبر داد و اضافه کرد: کسب رتبه‌های دو رقمی دانش‌آموزان فارسی نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است.

به گزارش فارس، هر ساله اطلاعات لازمی که برای راهنمایی دانش‌آموزان در کنکور سال بعد نیاز است توسط گروه مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش فارس جمع‌آوری می‌شود که شامل وضعیت پذیرش دانش‌آموزان قبولی و داوطلبان ورود به دانشگاه سال‌های قبل است و این اطلاعات از مراکز پیش‌دانشگاهی و سازمان سنجش به دست می‌آید.

این اطلاعات تا حدود یک ماه قبل از کنکور سال آینده تجزیه و تحلیل شده و در نهایت به صورت شش مجموعه در اختیار مشاوران انتخاب رشته قرار می‌گیرد که در سطح کشور کم‌نظیر است و وضعیت قبول شدگان کنکور سراسری سال گذشته را براساس رتبه و رشته هر گروه آموزشی در اختیار مشاوران انتخاب رشته دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

 

انتهای خبر/ک

برچسب ها: کنکور ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان