کد خبر: ۳۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱

استقبال گسترده مردم از قطار مسیر شیراز - مشهد

مدیرکل راه آهن فارس استقبال مردم از خطوط جدید سفر به تهران را مناسب ارزیابی کرد و از تکمیل بودن ظرفیت قطار مسیر شیراز - مشهدخبر داد.

به گزارش شیرازه ،مهرداد انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص راه اندازی خطوط جدید قطار در مسیر شیراز - تهران و برعکس گفت: در راستای خدمات رسانی بهتر به مسافران خطوط جدید رفت و برگشت به تهران توسط راه آهن فارس از ابتدایی شهریور سال جاری افتتاح شده و تاکنون استقبال مردم از این خطوط مناسب بوده است.

وی ادامه داد: این سری جدید قطار شامل 10 سالن مسافربری، موتورخانه، رستوران، انبار توشه است که جمعا 13 واگن می شود که ظرفیت آن دو هزار است.

مدیر کل راه آهن فارس اظهار داشت: از این تعداد پنج واگن مسافربری چهار تخته وکاملا نو است که هزینه بلیط این واگن ها برای هر نفر در چهار تخته 48 هزار و 500تومان است و پنج واگن دیگر نیز از نوع پارسی هستند که دارای شش تخت هستند و هزینه لازم برای سفر با آنها 30 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت تعدادی از این قطارها در مسیر شیراز - تهران و برعکس برای جابه جایی مسافر خالی است که امیدواریم این ظرفیتهای خالی نیز پر شود.

استقبال چشمگیر مردم از قطار شیراز - مشهد

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال مردم از قطارهای مسیر شیراز - مشهد و بالعکس گفت: خوشبختانه استقبال مردم از این مسریها مناسب است به گونه ای که در حال حاضر ظرفیت آنها فول است.

وی با بیان اینکه ظرفیت مسافران این مسیر سریع تکمیل می شود، اظهار داشت: امیدواریم روزی برسد که استقبال مردم از قطار مسیر شیراز - تهران برعکس هم اینگونه باشد.

مدیر کل راه آهن فارس در رابطه با استقبال مردم از واگنها حمل خودرو نیز بیان کرد: از زمان راه اندازی این واگنها استقبال مردم استان خوب بوده و دراین رابطه نیز ظرفیت تکمیل است.

مزایده واگنها راه آهن

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مزایده واگنها قطار گفت: حدود یک هزار و 200 واگن مربوط به سری آخر واگنهای راه آهن بر اساس اصل 44 قانون اساسی به مزایده گذاشته می شود.

وی بیان کرد: متقاضیان می توانند اسناد خود را تا 21 شهریور ماه سال جاری ارسال کنند البته زمان برگزاری این مزایده 27 شهریورماه اعلام شده است.

 

انتهای خبر/ک

برچسب ها: قطار ، شیراز ، مشهد ، شیرازه
نظرات بینندگان