کد خبر: ۳۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

راه‌اندازی بخش دیالیز صفاقی در کازرون

سرپرست اداره امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نخستین بخش دیالیز صفاقی خارج از مرکز استان فارس در شهرستان کازرون راه‌اندازی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جلال جهانبخش نقده اظهار داشت: نخستین بخش دیالیز صفاقی خارج از مرکز استان، که از روش‌های درمانی جایگزین در بیماران نارسایی کلیوی است، در استان فارس راه‌اندازی شد.

سرپرست اداره امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بخش دیالیز صفاقی بیمارستان ولی عصر (عج) کازرون با تجهیز اتاق‌های تعویض محلول و آموزش بیمار، همچنین آموزش پرستار در چند دوره تئوری و عملی، در حال حاضر آمادگی پذیرش بیماران را پیدا کرده است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، حدود 60 تا 70 درصد از بیماران می‌توانند از درمان دیالیز صفاقی استفاده کنند که در حال حاضر حدود 10 درصد بیماران نارسایی کلیوی در درمان با دیالیز صفاقی هستند.

جهانبخش نقده ابراز داشت: دیالیز صفاقی از روش‌های جایگزین کلیوی در بیماران نارسایی کلیوی است که به بیماران امکان دیالیز در بهترین شرایط در منزل خود را می‌دهد.

وی ادامه داد: با استفاده از دیالیز صفاقی بیماران بدون استرس حضور در بیمارستان و مشکلات رفت و آمد، می‌توانند در منزل اقدام به انجام دیالیز صفاقی کرده و ماهانه به منظور ویزیت پزشک و بررسی‌های پرستاری به بخش دیالیز صفاقی مراجعه کنند.

سرپرست اداره امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با اطلاع‌رسانی‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، بیماران با آگاهی از فواید این شیوه، تمایل به انجام دیالیز صفاقی دارند.

وی تصریح کرد: اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با راه‌اندازی بخش‌های دیالیز صفاقی در شهرستان‌هایی که تعداد بیماران همودیالیز آنها بسیار است تسهیلات بستری در اختیار این بیماران قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، نخستین بخش دیالیز صفاقی خارج از مرکز استان با حضور مسئولان و کارشناسان کشوری، اداره امور بیماری‌های خاص، انجمن حمایت از بیماران کلیوی و ...در شهر کازرون افتتاح شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان