کد خبر: ۳۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

نظام مهندسی حافظ سرمایه ملی باشد/مردم در ساخت و ساز اطلاعاتی ندارند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نظام مهندسی حافظ سرمایه ملی باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس، محمد حق‌نگر بعد از ظهر امروز در حاشیه شرکت در انتخابات نظام مهندسی استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین حجم از اعتبارات ملی هزینه ساخت و ساز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: مهندسین با نظارت خود در حوزه ساخت و ساز می‌توانند حافظ منابع ملی باشند.

عضو شورای شهر شیراز مهم‌ترین وظیفه نظام مهندسی را حفظ سرمایه ملی دانست و با تاکید بر مراقبت از سرمایه‌ها بیان کرد: هنگامی که اکثر سرمایه‌های مردم در بخش ساخت و ساز هزینه می‌شود باید از این سرمایه‌ها مراقبت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر بودجه‌های کشور در زمینه ساخت و ساز هزینه می‌شود مهندسین ساختمان باید با ارائه راه‌های قانونی به فکر نگهداری از این ساخت و سازها باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز  تصریح کرد: نظام مهندسی وظیفه نظارت و راهنمایی مردم را بر عهده دارد و باید ایده‌های مختلفی را دنبال کند.

وی افزود: توجه به ساخت و سازهای شهری از مهم‌ترین وظیفه‌های نظام مهندسی است.

حق نگر با تاکید بر ارائه مشاوره و راهنمایی توسط نظام مهندسی به مردم، تصریح کرد: اکثر شهروندان در بحث ساخت و ساز ساختمان با اطلاعات اندک فعالیت خود را شروع می‌کنند که این ندانستن در برخی از مواقع باعث بروز مشکلات برای خودشان و یا دیگر افراد جامعه می‌شود.

وی افزود: توجه به سازه‌های ساختمانی باید مورد توجه مهندسین ساختمان باشد که در این میان وظیفه نظام مهندسی به مرتب سخت‌تر از گذشته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای بر ساخت و سازهای شهری نظارت شود که ساختمان‌ها در مقابل زلزله مقاوم باشند.

به گزارش فارس، سازمان نظام مهندسی در استان فارس 13 عضو دارد که در این دوره 84 کاندیدا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

نظرات بینندگان