کد خبر: ۳۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

تولید بیش از 1500 تن پسته از باغات شهرستان سروستان

امسال بیش از 1500 تن پسته از باغات شهرستان سروستان برداشت و پس از فرآوری در بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از سرو آنلاین،کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان اعلام کرد:پیش بینی می شود امسال بیش از 1500 تن پسته از باغات شهرستان سروستان برداشت و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.
مهندس قاسمی در ادامه این خبر گفت:از آغاز شهریور ماه تا کنون بیش از پانصد تن پسته کال جهت تهیه خلال پسته که صرفا جهت صادرات به کشورهای اروپایی است از باغداران این شهرستان توسط شرکت پسته فدک خریداری و در حال فرآوری است.
وی افزود:امسال همچنین بیش از 1000 تن پسته رسیده نیز از سطح باغات سروستان برداشت خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی سروستان با اشاره به کیفیت بالای پسته سروستان در سطح کشور اظهار داشت: با فرآوری مکانیزه این محصول با ارزش و تولید فرآورده های مختلف از جمله:خلال پسته سوپر،مغز پسته درجه A و B همچنین پسته شور و خام در مجتمع صنعتی فدک سروستان ،شهرستان سروستان علاوه بر اینکه قطب پسته استان می باشد محصولات ما در سطح  فرا ملی  مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته  و ارز آوری قابل توجهی داشته است.
کریم قاسمی در پایان ضمن تقدیر از همه تولید کنندگان پسته،  نتایج بدست آمده در این زمینه در طی سال های اخیر را مرهون تلاش های ارزشمند  مشاوران بخش کشاورزی ، باغداران و مجموعه صنعتی پسته سروستان دانست.
یادآور می شود از مجموع بیش از  2هزار هکتار باغات پسته شهرستان سروستان حدود 1000 هکتار آن ثمری هستند.
انتهای خبر/ص
نظرات بینندگان