کد خبر: ۳۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

صادرات فارس به هندوستان توسعه پیدا کند

معاون سفیر ایران در هند گفت: صادرات فارس به هندوستان توسعه پیدا کند و فعالیت‌های اقتصادی این استان با هند توسعه یابد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محسن پاک‌پرور بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی شیراز، برگزار شد، اظهار داشت: باید کارگروهی در راستای ارتقاع مراودات تجار شیراز و هند تشکیل شود تا فعالیت و صادرات فارس به هندوستان توسعه پیدا کند.

معاون سفیر ایران در هند با بیان اینکه در گذشته مباحثی در زمینه بروز مشکلات مالی میان کشور هند و ایران مطرح شد، تصریح کرد:‌ این مشکلات هیچ‌گونه ارتباطی با کشور هند و ایران نداشته و تنها به واسطه نظام بانکی جهانی بوده که این مباحث برطرف شده است.

وی افزود: بازرگانان ایران مشکلی برای توسعه مراودات خود با هندوستان ندارند چراکه سفارت ایران در این کشور تلاش دارد مشکلات را حل کند.

معاون سفیر ایران در هند اضافه کرد: بازار آزاد اقتصادی، ثبات کامل سیاسی و متحد بودن غرب و آمریکا باعث شده وضعیت تجاری و اقتصادی این کشور قابل اطمینان شده و از طرفی باید دقت داشت که با توجه به تمام فشارهای موجود در راستای تحریم ایران، کشور هندوستان در تاثیر قرار نگرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ایران و هند در سه ‌سال آینده باید به 30 میلیارد دلار برسد، خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و هندوستان حدود 13 میلیارد دلار است که این رقم در سه سال آینده باید به رقمی معادل 30 میلیارد دلار برسد.

پاک‌پرور در پایان گفت: هم‌اکنون مبادلات ایران به هندوستان مباحث نفتی است اما برای توسعه مبادلات تجاری باید به مباحث غیرنفتی توجه بیشتری کرد.

نظرات بینندگان