کد خبر: ۳۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

احسان خازن سکاندار فرمانداری سروستان شد

طی مراسمی  با حضور صادقی مدیر کل سیاسی-انتخاباتی،رئیس حراست استانداری،اسماعیلی  نماینده مردم سروستان در مجلس،فرمانده تیپ الهادی کوار،امام جمعه ،مسوولین اداری،خانواده معزز شهداء،شوراهای اسلامی شهر و روستای سروستان،احسان خازن به عنوان سرپرست جدید فرمانداری سروستان معرفی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از سرو آنلاین،در این مراسم که با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد،سید علی خرسندی امام جمعه شهرستان سروستان ضمن عرض خیر مقدم به مسوولین استانی و شهرستانی با ذکر احادیثی از ائمه معصومین اظهار داشت: مدیر موفق کسی است که علاوه بر اینکه باید قدر فرصت ها یا تهدیدات عرصه مدیریت را بداند و به نحو احسن از آنها استفاده کند،نباید هنگامی که قدرت در اختیار او قرار گرفت و یا قدرت از وی گرفته شد خوشحال و یا ناراحت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مفهوم مدیریت در حکومت اسلامی گفت:بر اساس آموزه های دینی،مدیر موفق کسی است که وقتی مسوولیت خدمتگزاری مردم به او واگذار شد دشمنان دین و منحرفان از او بترسند.

وی در پایان از زحمات فرماندار سابق سروستان تقدیر و برای فرماندار جدید آرزوی موفقیت کرد.

 

برای تک تک پروژه های سروستان مصوبه کشوری و استانی داریم

دومین سخنران این جلسه هادی صنعتی فرماندار سابق شهرستان سروستان بود که با ارائه گزارشی از عملکرد بیش از دو نیم ساله خویش اعلام کرد:این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به یک جوان 29 ساله قدرت خدمتگزاری به مردم آن هم در چنین جایگاهی می رسد.

وی در تشریح عملکرد خود با اشاره به سه پروژه مهرماندگار دولت نهم و دهم که شامل پروژه انتقال پسآب تصفیه شده فاضلاب شیراز به دشت سروستان با اعتباری بالغ بر صد میلیارد تومان ، انتقال نفت سروستان به پالایشگاه شیراز و با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان،پروژه پتروشیمی سروستان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان می باشد گفت: پروژه 252 واحدی مسکن مهر سروستان به عنوان ارزان ترین مسکن مهر کشور ،تکمیل پروژه مسیر ارتباطی شیراز-فسا که بیش از 12 کیلومتر از آن در محدوده کمربندی تا گردنه عرفه قرار دارد از جمله پروژه های عمرانی دولت دهم می باشد که به مردم عزیز و با فرهنگ سروستان تقدیم شده است.

فرماندار سابق سروستان در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و دور دوم سفرهای ریاست جمهوری و سفر استانداران  فارس به سروستان اعلام کرد: برای تک تک پروژه های سروستان از این سفرها مصوبه داریم که برخی در حال اجرا،برخی در حال شروع و برخی دیگر در حال پیگیری جهت اجرا هستیم. صنعتی در پایان سخنان خویش ضمن تحویل لیست پروژه های مصوب شده طی دو و نیم سال گذشته به عنوان مطالبات مردم سروستان به مسوولین استانداری،نماینده مردم سروستان در مجلس و سرپرست جدید فرمانداری سروستان از حاضران در جلسه حلالیت طلبید و برای احسان خازن به عنوان فرماندار سروستان آرزوی موفقیت کرد.

 

حمایت قاطع از فرماندار جدید مشروط به ولایت مداری و خدمتگزاری به مردم

سخنران بعدی جلسه،داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار بود که با بیان برخی مسائل کشور از جمله مساله تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی از سوی نظام سلطه اظهار داشت:همه امید دشمن به این تحریم بسته شده و همانگونه که می بینید تمام تلاش خود را انجام می دهد تا شاید بتواند از این طریق نظام مقدس جمهوری اسلامی را به زانو درآورد اما به لطف خدا و درایت و رهبری پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب و مقاومت و پایداری مردم غیور ایران اسلامی  در این عرصه نیز شکست سختی خواهد خورد.

وی حداقل دستاورد پیروزی در جنگ اقتصاد دشمن علیه جمهوری اسلامی در سایه تلاش مردم و مسوولین،قطع و وابستگی کشور به درآمد نفت دانست و خواستار تلاش آحاد مردم در جهت عبور از این تحریم ها شد.

نماینده مردم سروستان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران عدم تعهد در تهران گفت: غربی ها تمام تلاش خود را کردند تا این اجلاس در ایران برگزار نشود،اما آنچه همگان دیدند حضور بیش از 120 هیئت از کشورهای مختلف دنیا در یک فضای بسیار امن،بدون کوچکترین مشکلی و کسب پیروزی های بزرگ ملت ایران از این اجلاس و شکست دشمنان این نظام مقدس که ثمره خون هزاران شهید و رهبری مدبرانه از به انزوا کشیدن ایران اسلامی بود.

داریوش اسماعیلی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های فرماندار سابق سروستان اظهار داشت: اینجانب به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پشتوانه تمام عیار خود را از فرماندار جدید مشروط به اطاعت کامل وی از ولایت مطلقه فقیه در قول و عمل و خدمتگزاری به مردم سروستان اعلام می دارم و از فرماندار جدید،ارتباط مردمی قوی و حضور فیزیکی در بین مردم در جهت حل مسائل و مشکلات آنان را خواستارم.

در ادامه این جلسه قاضی چراغی رئیس دادگستری سروستان نیز در سخنانی کوتاه از عملکرد فرماندار سابق سروستان در حوزه امنیتی تقدیر کرد و از فرماندار جدید خواست با توجه به اینکه شهرستان سروستان یکی از امن ترین شهرستان های استان می باشد هماهنگی و همکاری بیشتری در جهت حفظ این جایگاه  با شورای تامین این شهرستان داشته باشد.

 

 

عدم ثبات مدیریت در سطح استان به نفع مردم نیست

فرهنگ جمالی رئیس شورای شهر سروستان،دیگر سخنران این جلسه نیز ضمن انتقاد از عدم ثبات مدیریت در سطح استان اعلام کرد: از مدیران می خواهیم مردم را درک کنید و اگر نمی توانید برای مردم کاری انجام دهید حداقل برخورد خوبی با آنان داشته باشید.

وی در ادامه سخنان خویش خطاب به مسوولین گفت: اگر احساس می کنید کارآیی ندارید، خودتان پیشاپیش از مدیریت کنار بروید.

 

 

تغییر مدیران یک فرایند طبیعی در جهت توسعه و پیشرفت کشور است

مدیر کل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس هم که در جلسه حضور داشت ضمن یادآوری واقعه تلخ 17 شهریور که طی این روز جمع کثیری از مردم انقلابی ایران توسط عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند گفت: عزتی که جمهوری اسلامی اسلامی در همه عرصه های مختلف بدست آورده مدیون خون پاک این شهداست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با مقایسه نظام مقدس جمهوری اسلامی با حکومت های بعد از اسلام در ایران،وجود ولایت مطلقه فقیه به عنوان رهبری سیاسی-الهی و  عنصر دین به عنوان تعیین کننده خط مشی سیاسی،اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را مهمترین تفاوت این حکومت ها عنوان کرد و افزود:دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی از آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و پس از پیروزی انقلاب تاکنون به همین مساله بر می گردد.

مهندس صادقی با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه و فروپاشی  دولت های فاسد دست نشانده را الگو گرفتن ملت های مسلمان جهان از منشور انقلاب اسلامی که توسط حضرت روح الله (ره) تدوین شد دانست و بیان داشت: الگوی نظام اسلامی همراه با مقاومت در مقابل انحرافات دینی و دوری از هر گونه شرق و غرب زدگی و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت به عنوان برترین الگوی حکومتی است و این الگویی است که با فلسفه غربی و شرقی منافات دارد زیرا آنان معتقدند مذهب با پیشرفت همخوانی ندارند در حالیکه که همگان نظاره گرند که جمهوری اسلامی ایرانی با این الگو در عین اقتدار و سربلندی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

وی در بخش پایانی صحبت های خویش ضمن دفاع از عملکرد استاندار جدید استان فارس اظهار داشت:آرامش حاکم بر فضای استان ،کار و تلاش،سرعت توسعه و پیشرفت استان فارس حاصل مدیریت مهندس صادق عابدین می باشد و تغییر و تحولات نیز که انجام می شود و در همه رده های مدیریتی نیز ادامه خواهد داشت در راستای رسیدن فارس به جایگاه واقعی خویش است.

 

مدیریت اسلامی مبتنی بر عقل،اخلاق و شفاف سازی است

سرپرست جدید فرمانداری سروستان به عنوان آخرین سخنران این جلسه ضمن بیان برنامه های خود از جمله:تسریع و حل مشکلات عمرانی علی الخصوص پروژه های مهرماندگار،حل مشکل مراکز صنعتی شهرستان ،نتیجه دادن تمام پروژه های مسکن مهر،همکاری و تعامل با امام جمعه و توسعه شاخص های فرهنگی با محوریت ایشان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی،تسریع در روند انتقال آب های سطحی شیراز به سروستان و جلوگیری از روند مهاجرت مردم به مرکز استان،تلاش در جهت ایجاد صنایع پائین دستی در شهرک های صنعتی 1و2 سروستان،تشکیل اتاق فکر در جهت استفاده از نخبگان شهرستان،گسترش فضای تعامل در سطح شهرستان،پیگیری مسائل و مشکلات در جلسات شورای اداری به صورت به چالش کشیدن آنها،اظهار داشت:امیدوارم به لطف خدا و با یاری همه مسوولین شهرستانی و استانی بتوانم گام هایی  در جهت حل مسائل و مشکلات سروستانی بر دارم.

 

در پایان این مراسم حکم سرپرست فرمانداری جدید شهرستان سروستان به احسان خازن اهداء و از خدمات فرماندار سابق تجلیل شد.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان