کد خبر: ۳۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱

مرمت دو بناي تاريخي مذهبي در شيراز پايان يافت

مرمت و بازسازی بقعه امامزاده منصور(ع) و مسجد تاریخی حاج علی در شیراز با بیش از 900 میلیون ریال هزینه پایان یافت.      

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، رئیس اداره بقاع متبرکه فارس گفت: امام زاده منصور(ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) و بقعه اين امامزاده، مربوط به 1200 سال پیش است.

 الیاس رضایی افزود: برای بازسازی این امامزاده 500 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری بافت قدیم شیراز هزینه شد.

وي بيان كرد: شیشه‌کاری و آینه‌کاری داخل حرم امامزاده منصور، فضاسازی و پیاده‌روسازی اطراف حرم از اقدامات مرمتی این بقعه متبرکه بود .

رضايي اضافه كرد: همچنين با اشاره به مرمت مسجد تاریخی حاج علی بيان كرد: اين بناي تاريخي مذهبي با اعتبار 400 میلیون ریال هزینه مرمت شد.

وي گفت : مرمت و بازسازی این مسجد تاریخی شامل تعمیر کامل شبستان ،کف سازی ، مقاوم سازی ستون ها ، مرمت آجر نمای سقف و بدنه و اجرای طرح دفع رطوبت بود .

رئیس اداره بقاع متبرکه فارس خاطرنشان كرد: مسجد تاریخی حاج علی مربوط به دوره قاجار و از مساجد تاریخی شیراز است که در دی ماه 1380 با شماره 4515 به ثبت ملی رسید.

مسجد تاریخی حاج علی به شكل شبستانی و با ستون‌های یکپارچه سنگی در سال 1200 هجري قمري ساخته شده است . این بنا با بیش از 250 سال قدمت در خیابان لطفعلي خان زند، ضلع شرقی مدرسه خان، واقع است.

 همچنين بقعه متبرکه امامزاده منصور(ع) در خیابان آستانه شهر شیراز واقع است. شیشه‌کاری و آینه‌کاری داخل حرم امامزاده منصور، فضاسازی و پیاده‌روسازی اطراف حرم از اقدامات مرمتی این بقعه متبرکه بود .

نظرات بینندگان