کد خبر: ۳۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱

پارک آبی شهر صدرا لغو مجوز شد

در بازدید استاندار فارس از تعدادی از مجموعه‌های گردشگری شیراز، پارک آبی شهر صدرا به دلیل توقف عملیات اجرایی با دستور مستقیم وی لغو مجوز شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در بازدید از تعدادی از مجموعه‌های گردشگری شیراز اظهار داشت: پارک آبی اقدام لازم را انجام نداده و کار را از متولی فعلی گرفته و به فرد ذی‌صلاح واگذار می‌کنیم.

وی افزود: ظرف 24 ساعت پارک آبی صدرا لغو مجوز شده و زمین نیز از پروژه گرفته می‌شود چرا که مجری طرح در چهار سال اخیر هیچ عملیاتی انجام نداده است.

صادق عابدین بیان کرد: مدیران کل موظف هستند زمین را از تمام کسانی که به نحوی مجوزی را دریافت کرده‌اند اما کار را شروع نمی‌کنند باز پس گرفته و به فرد صاحب صلاحیت برای اجرا واگذار کنند.

به گفته نماینده دولت در استان فارس، پروژه‌های گردشگری از دو نظر اهمیت دارند یک مورد اینکه استان فارس و به ویژه شهر شیراز به دلیل سابقه فرهنگی و تاریخ سترگ خود و همچنین وجود مراکز گردشگری تاریخی در آن، از بهترین مناطق کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است.

استاندار فارس ادامه داد: دلیل دوم اهمیت گردشگری نیز بحث اشتغال‌آفرینی است و زمانی توجه کنیم که بیش از 50 درصد اشتغال کشور در بخش خدمات است که می‌تواند در بخش گردشگری اشتغال خوبی را با هزینه‌های کمتری نسبت به صنایع ایجاد کند.

مقام ارشد اجرایی استان فارس تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی یا نفت و گاز با هزینه‌های بسیار برای یک نفر اشتغال ایجاد می‌شود در حالی که برای اشتغال همان یک نفر در بخش گردشگری و خدمات هزینه‌های بسیار کمتری نیاز است.

استاندار فارس اضافه کرد: امروز چند پروژه که در چند سال گذشته دچار اندکی رکود شده و در ستاد سرمایه‌گذاری مشکلات آنها بررسی و حل شده بود، مورد بازدید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در مکان‌یابی بعضی از این پروژه‌ها در گذشته دقت کافی نشده به گونه‌ای که پروژه را در جایی ایجاد کرده بودند که راه دسترسی، گاز و آب ندارد.

صادق عابدین ادامه داد: اکنون که این پروژه‌ها ساخته شده است دولت باید هزینه‌های کلان و سنگینی برای خدمات‌رسانی به این پروژه‌ها صرف کند.

وی افزود: در صحبتی که با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان داشتیم، قرار شد که از این به بعد در ارائه مجوزها و پروانه‌ها به گونه‌ای اقدام شود که ظرفیت و هزینه‌های دولت در ارائه خدمات در نظر گرفته شود.

صادق عابدین ابراز داشت: برای حمایت از سرمایه‌گذاری، در مورد این چند پروژه‌ای که به هر دلیلی با این وضعیت ساخته شده سعی می‌کنیم خدمات لازم به آنها داده شود تا فعال شوند.

وی تصریح کرد: با حضور معاون اول رئیس جمهور در هفته گردشگری تعدادی از این پروژه‌ها افتتاح و سعی می‌شود با حضور وی منابع کشوری مناسبی نیز برای بحث گردشگری جذب شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پروژه مجتمع تجاری خلیج فارس برای شهر شیراز فرصت ارزشمندی تلقی می‌شود چرا که اشتغال بسیاری هم در زمان ساخت و هم در زمان بهره‌برداری ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نمازخانه مناسب مجتمع خلیج فارس ادامه داد: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین شهرداری ابتدا بحث نمازخانه و فضای لازم برای نمازخانه در طراحی پروژه‌ها را ببینند و بعد اقدام به صدور مجوز کنند.

به گزارش فارس، در برنامه امروز استاندار فارس مجموعه‌های باغ پرندگان شیراز، مجتمع تجاری و هایپراستار خلیج فارس، پارک آبزیان آتیس، پروژه سینمایی داوس و کارتینگ پارس و مجتمع تفریحی فرهنگی سرزمین سبز در باغ‌شهر بهاران، رستوران راز در بلوار شاهد و پارک آبی صدرا مورد بازدید قرار گرفتند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان