کد خبر: ۳۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱

بزرگترین جشن حافظان قرآنی کشور دراستهبان

بزرگترین جشن حافظان قرآنی کشور و تجلیل از 120 حافظ کل قرآن امروز بدون حضور مسئولان ارشد استانی با شرکت 7 هزار فعال قرآنی در استهبان برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس ،در حالی بزرگ‌ترین جشن حافظان قرآنی کشور در استهبان بدون حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد که اگر کوچک‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین برنامه‌های غیرقرآنی در مرکز فارس برگزار می‌شد، مسئولان مختلف این استان در آن حضور می‌یافتند.

جشن بزرگی که امروز در شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد در واقع یکی از بزرگترین جشن‌های قرآنی کشور به شمار می‌رود و حدود 7 هزار علاقمند قرآن در آن حضور داشتند.

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم، انتظار می‌رود مسئولان نیز بیش از پیش به این موضوع اهمیت داده و حرکت به سمت جامعه قرآنی را آغاز کنند.

جای بسی تامل است که در مراسم جشن حافظان قرآن کریم که کلید آن 15 سال پیش از یک روستای کوچک زده شد و امروز با تربیت 620 حافظ کل قرآن کریم بزرگترین موسسه حفظ کل قرآن کریم به شمار می‌رود و در هشت استان کشور فعال است؛ هیچ‌کدام از مسئولان و متولیان فرهنگی و اجتماعی این استان حضور نمی‌یابند.

در این مراسم که منور به حضور حافظان کل قرآن بود، 120 نفر آنان از مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) استهبان از شعبه‌های مختلف این مؤسسه فارغ‌التحفیظ شدند.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام علی‌رضا سعیدی معاون ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد کاویانی مشاور استاندار فارس در امور روحانیت، احمدرضا نداف معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرماندار و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار شد.

مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) تنها مؤسسه‌ قرآنی کشور به شمار می‌آید که دارای مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن است و هر ساله جشن فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان