کد خبر: ۳۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

فراخوان شرکت در طرح «حرکت به وزن سلامت» در شیراز

مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اقدام به فراخوان عمومی «حرکت به سوی وزن سلامت برای عموم جامعه» در سطح تمام مراکز بهداشتی درمانی کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس ،رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اظهار داشت: با توجه به شیوع روزافزون اضافه وزن و چاقی در سطح جوامع شهری و روستایی و قلمداد شدن این معضل به عنوان عامل خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن، واحد تغذیه مرکز بهداشت شهدای والفجر اقدام به طراحی فراخوان عمومی حرکت به سوی وزن سلامت برای عموم جامعه در سطح تمام مراکز بهداشتی درمانی کرد.

حمید‌رضا قاسم‌پور افزود: این طرح با هدف تشویق افراد دچار اضافه وزن و چاقی به کاهش وزن و رسیدن به وزن سلامت طراحی شده است؛ برنامه در دو سطح بزرگسالان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی و دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از بزرگسالان بالای 18 سال از ابتدای شهریور‌ماه جاری در سطح تمام مراکز شهری، روستایی، پایگاه‌ها و مراکز خرید خدمت آغاز شده است و طبق هماهنگی صورت گرفته ثبت‌نام از متقاضیان دانش‌آموز نیز ابتدای سال تحصیلی در سطح مدارس انجام می‌شود.

قاسم‌پور اضافه کرد: متقاضیان براساس فرم‌های از پیش تعیین شده در طول یک بازه زمانی شش ماهه تا اسفند‌ماه، مورد پایش مرتب، ارجاع به مشاوران تغذیه و شرکت در کلاس‌های آموزشی و سایر برنامه‌های طراحی شده قرار می‌گیرند.

وی گفت: در این طرح، افراد برگزیده که موفق به کاهش وزن مورد نظر براساس برنامه‌های کارشناسان شوند، در سطح هر مرکز، شهر و روستا و کل شهرستان انتخاب شده و برای تشویق کارکنان فعال در این طرح نیز مراکز شهری و روستایی و خرید خدمتی که بیشترین مجموع کاهش وزن مراجعان در سطح مراکز آنان اتفاق می‌افتد، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

برچسب ها: سلامت ، وزن ، شیرازه
نظرات بینندگان