کد خبر: ۳۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱

عوامل پنهان بازار را آشفته می‌کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند، گفت: عوامل پنهان برای بازار برنامه درست کرده و آن را آشفته می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در مراسم سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) که در حسینه محبان ثارالله (ع) شیراز برگزار شد، اظهار داشت: اگر مردم در امور کشور حاضر نباشند، دولت دیگر هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و جوانان باید خود برای رهایی کشور از مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه جوانان نباید به دنبال دولتی شدن تمام امکانات باشند، افزود: جوانان امروز باید بدون توجه به شایعات، مشکلات کشور را حل کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه زیر پرچم سلطه‌گران نمی‌توان مشکلات را حل کرد، ادامه داد: نباید در زندگی به شخص و یا چیزی وابسته بود و کشور ما باید قافله‌سالار تمدن جهانی باشد و هیچ ترسی از غرب و شرق نباید در دل داشت.

صدیقی با انتقاد از وضعیت اقتصادی امروز جامعه اضافه کرد: دولت نمی‌تواند برای رهایی کشور از مشکلات اقتصادی به تنهایی چاره‌اندیشی کند چراکه عوامل پنهان برای بازار برنامه درست کرده و آن را آشفته می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در زیر پرچم ولایت و سر سفره شهدا هستیم و شهدای هسته‌ای کشور علوم هسته‌ای را در کنار دین قرار داده و شهید شدند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با قرار گرفتن علوم هسته‌ای در کنار دین، کشور به سمت الهی شدن قدم‌های بزرگ‌تر برداشت و دشمنان در گذشته علمای کشور را شهید می‌کردند و اکنون دانشمندان میهن ما را به شهادت می‌رسانند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مایوس و دلسرد کردن مردم، در این برهه از زمان کار پسندیده‌ای نیست، گفت: باید مردم همیشه در کنار یکدیگر باشند و ایجاد امید و تلاش کنند و از خود ابتکار عمل به خرج داده تا مشکلات کشور حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش مردم را به بهره‌برداری از فرصت‌ها فرا خواند و خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) با بهره‌گیری از زمان توانستند بسیاری از اهل آن زمان را به دین اسلام و آیین تشیع دعوت کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام ششم شیعیان جهان (ع) در زمان خود با برپایی کرسی آزاداندیشی بسیاری از مردم آن زمان را به پرهیز از رجوع به محاکم دعوت می‌کردند و بسیاری از شبهات را پاسخ‌گو بودند اما اکنون دادگاه‌های کشور مملو از شاکی شده و طلاق در کشور رو به فزونی است.

صدیقی ادامه داد: باید با درس گرفتن از زندگی آن امام همام افرادی که صلاحیت دارند نسبت به رفع اختلاف‌ها، دستگاه قضا را کمک کنند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: عوامل ، پنهان ، بازار ، آشفته ، شیرازه
نظرات بینندگان