کد خبر: ۳۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

طرح سيمرغ سلامت در شهرستان فيروزآباد

از اثرات مهم مصرف مزمن شيشه، عوارض ناخوشايندى است كه روى دهان و دندان ها برجاى مى گذارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروزآنلاین، كامران آرايش كشكولى كارگردان گروه تئاتر فرياد و نماينده طرح سيمرغ سلامت در شهرستان فيروزآباد در مورد اثرات مصرف مزمن شيشه و عوارض آن روى دهان و دندان ها چنين بيان كرد: يكى از اثرات مهم مصرف مزمن شيشه، عوارضى است كه روى دهان و دندان ها بر جاى مى گذارد. اين افراد معمولا دندان هاى كوتاه، كج و بسيار خراب به رنگ قهوه اى يا خاكسترى پيدا مى كنند و دهان آنها نيز همواره خشك است. اين خشكى دهان ناشى از تخليه غدد بزاقى در اثر مصرف شيشه و اسيدى كه در ساخت آن بكار رفته است مى باشد.

وی افزود: شيشه با استفاده از اسيد هيدروكلرايد ساخته مى شود كه هنگام مصرف علاوه بر اثر روى غدد بذاقى و خاكى كردن آنها، روى ميناى دندان ها نيز تاثير گذارده و باعث فساد و خرابى آنها مى شود. از سوى ديگر ميل به خوردن شيرينى و به دنبال آن ناديده گرفتن شستن دندان ها همگى باعث مى شوند كه دندان ها پوسيده شده و از بين بروندو برخى از آنها خود به خود لق شده و مى افتند كه اين امر در اثر تخريب لثه ها رخ مى دهد.

وی درپایان اذعان داشت: سلامت لثه ها مستلزم آن است كه خون كافى به آنها برسد اما چون مصرف شيشه باعث تنگ شدن رگ ها مى شود، خون رسانى به اين عضو مختل شده و پس از مدتى بافت آن از بين مى رود.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان