کد خبر: ۳۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱

تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی مجالس عزاداری در لامرد

در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لامرد، کارگروه تخصصی ساماندهی مجالس عزاداری این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از لامرد، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لامرد صبح امروز در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لامرد در این جلسه طی سخنانی در مورد عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: سوگواری و عزاداری سیدالشهدا (ع)، سفره‌ای بسیار آماده است که در اختیار شیعه قرار گرفته و یک توفیق بزرگ و الهی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی اصغر هاشمی شهیدی افزود: باید با دقت برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور هرچه پرشورتر برگزار شدن دهه محرم انجام شود.

امام جمعه لامرد با بیان اینکه روحانیون اعزامی به این شهرستان باید از نظر بیان مطالب در سطح بالایی باشند، گفت: روحانیون اعزامی به شهرستان لامرد باید علاوه بر ارائه مطالب در راستای افزایش آگاهی همه‌جانیه به ویژه زمینه شرعی با فرهنگ هر محله این شهرستان آشنا شوند.

فرماندار لامرد نیز از اجرایی شدن بسیاری از مصوبات شورای فرهنگ عمومی لامرد در سه جلسه قبل خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از مصوبات این شورا شامل موضوعات ساماندهی مجالس عروسی و عفاف و حجاب در این شهرستان اجرایی شده است.

محمود صفری ادامه داد: در راستای عملیاتی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی لامرد از تمام اهرم‌های قانونی استفاده شده است.

وی پیگیری جدی مسائل و اختصاص بودجه در زمینه فرهنگی شهرستان لامرد از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری همگام با صنعتی شدن لامرد اعلام کرد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی لامرد، در ادامه سخنان خود در مورد ساماندهی مجالس عزاداری گفت: موضوع برگزاری مجالس عزاداری به ویژه در ماه محرم به یک سنت واقعی تبدیل شده است.

به گزارش فارس، در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لامرد کارگروه تخصصی ساماندهی مجالس عزاداری در این شهرستان تشکیل شد.

در این کارگروه تخصصی، کارشناسان شورای فرهنگ عمومی لامرد به بررسی و شناسایی آسیب‌های این حوزه، اصلاح برخی امور، تقویت ظرفیت‌ها و سنت‌های حسنه و نظارت بر این مجالس می‌پردازند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان