کد خبر: ۳۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱

توسعه حرم شاهچراغ(ع) بیشتر مورد توجه قرار گیرد

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) خواستار توجه بیشتر مسئولان به توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،آیت‌الله سید محمد مهدی دستغیب، سه شنبه همزمان با روز میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) را فراهم کنند.

تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) با بیان اینکه حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) از دیرباز مرکز شهر شیراز بوده است، گفت: اکنون محیط شیراز نسبت به گذشته بیش از 10 برابر شده است اما حرم آن حضرت هنوز مانند قدیم مانده و توسعه آنچنانی با توجه به جمعیت این شهر نیافته است.

وی اضافه کرد: امید است با توجه به جمعیت رو به افزایش شهر شیراز و تعداد زائرانی که از سراسر ایران و کشورهای دیگر به زیارت حضرت احمدبن موسی (ع) مشرف می‌شوند، زیرساخت‌های لازم برای توسعه حرم آن حضرت فراهم شود.

دستغیب با بیان اینکه حضرت شاه‌چراغ (ع) شهرت جهانی دارد، تصریح کرد: در ایام نوروز حدود 8 میلیون زائر به زیارت حضرت احمدبن موسی(ع) مشرف شدند و این حرم با این تعداد زائر بعد از مشهد مقدس رتبه دوم را در کشور دارد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال 87 به استان فارس گفت: در سفر معظم‌له که مسئله سومین حرم اهل‌بیت(ع) بودن شیراز مطرح شد توجه به حرم حضرت احمدبن موسی(ع) افزایش یافت اما باز هم نیاز به توجه و توسعه بیشتری دارد.

این مسئول تصریح کرد: در شهر قم طرحی به ‌نام‌ »حرم تا حرم» در دست اجراست که در آن از حرم حضرت معصومه (س) تا جمکران راه را برای آسایش زائران توسعه دادند و میلیاردها تومان خرج اجرای این اقدام باارزش کردند اما در شیراز میلیاردها تومان برای طرح بین‌الحرمین خرج کردند تا فاصله بین حرم‌های مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت سید‌ علاءالدین حسین(ع) را ببندند و بالاخره راه‌های بین این دو حرم مطهر را بستند.

دستغیب با اشاره به راه‌هایی که به سوی حرم حضرت شاه‌چراغ(ع) منتهی می‌شود، گفت: از سمت شرق حرم مطهر هیچ راهی به حرم نیست و با بین‌‌الحرمین راه آن را بستند، از طرف جنوب به اتوبوسرانی اختصاص یافته است و از طرف شمال نیز کوچه‌ای به‌ نام هجرت و تنها راهی که به سمت حرم حضرت شاه‌چراغ(ع) می‌رود از مغرب بوده همان خیابان شهید دستغیب است که با وجود کثرت رفت‌وآمد زائران دچار مشکل می‌شوند.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به برکت امام رضا (ع) مکتب تشیع در کشور ایران رونق پیدا کرد و بعد از ایشان سلاله پاک پیامبر راهی ایران شدند و ایران محل ظهور و بروز افکار آنان شد.

وی با تأکید بر کرامت حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: مقام دارای دو مرتبه معنوی و ظاهری است که مرتبه ظاهری همان پست‌های دنیوی و مرتبه معنوی سلطنت بر قلوب مردم است که حضرت شاه‌چراغ (ع) دارای چنین مقامی بود و بر قلوب مردم زمان خود سلطنت می‌کرد به گونه‌ای که همگان گمان می‌کردند که او امام بعد از امام موسی کاظم(ع) است اما ایشان در اوج عزت، امانت‌دار ولایت شد و با برادر بزرگوار خود امام رضا(ع) بیعت کرد و به همین دلیل به آن حضرت شاه‌چراغ(ع) یعنی نور انوار گویند.

دستغیب گفت: یکی از خصوصیات مکتب تشیع امید است که به برکت اهل‌بیت(ع) هیچ‌گاه ناامیدی در آن راه ندارد که نمونه آن همان زواری هستند که به عشق آنها به زیارت اهل‌بیت(ع) مشرف می‌شوند.

نظرات بینندگان