کد خبر: ۳۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

رژه حماسی نیروهای نظامی و انتظامی سروستان

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس نیروهای نظامی ، انتظامی و گردانهای نمونه بسیجیان شهرستان سروستان با شرکت در مراسم رژه ، اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش شیرازه به نقل از سرو آنلاین،در این مراسم با شکوه که با حضور جمع کثیری از مردم ولایت مدار و بصیر شهرستان سروستان ، مسوولین و خانواده های معزز شهداء ،ایثارگران و جانبازان همراه بود، سرهنگ حقی فرمانده ارشد نظامی این شهرستان و جانشین گروه توپخانه و موشکی 56 یونس(ع) در سخنانی ضمن تجلیل از حماسه سازان 8 سال دفاع مقدس به ویژه سرداران و 220 شهید شهرستان سروستان گفت:ما با خون خویش با آرمان های امام(ره)، شهداء و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای پیمان بسته ایم و تا آخرین قطره خون خویش از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه پاسداران جان بر کف انقلاب اسلامی اعلام کرد: اگر دشمنان این نظام اسلامی خیال توطئه و تجاوز به سرزمین اسلامی مان در سر بپرورانند، آنان را به خاک ذلت خواهیم نشاند.

 

در ادامه این مراسم فرماندار سروستان نیز طی سخنانی ضمن مقایسه دوران 8 سال دفاع مقدس با جنگ های دویست سال گذشته دشمنان علیه کشور  ایران اظهار داشت: متاسفانه در طول 200 سال گذشته و به خصوص در دوران سلطنت قاجاریه هر گاه دشمن به سرزمین ما حمله کرد، گوشه ای از خاک ایران جدا شد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،دلاور مردان با ایمان و شجاع ایرانی در طول دوران 8 ساله دفاع مقدس با ایثار و از جان گذشتگی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی از ایران جدا شود و این حماسه ماندگار برای همیشه بر تارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد درخشید.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خویش با اشاره به تحریم های اقتصادی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی و پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اقتصاد مقاومتی گفت: مسوولین باید همان گونه که رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس با اقتدار و اخلاص 8 سال مقاومت و پایداری کردند و عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند، مجاهدانه در عرصه اقتصادی وارد شوند و تمام تلاش خود را در جهت غلبه در جنگ اقتصادی با دشمن به کار بندند.

 

پایان بخش  این مراسم رژه باشکوه نیروهای نظامی و انتظامی و گردان های نمونه بسیجیان سروستان بود که با نظم و شکوهی مثال زدنی اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

 

از جمله ویژگی های مراسم رژه امسال،حضور مقتدرانه جانبازان و ایثارگران در یک گردان ویژه بود که در هنگام عبور از جلو جایگاه با تکبیر و صلوات حاضران در مراسم،مورد تشویق قرار گرفتند.

 

اما نقطه اوج این مراسم رژه موتور سواران بسیجی با تجهیزات کامل نظامی و به دنبال آن رژه گروهان نمونه حضرت علی اکبر(ع) از حوزه  دانش آموزی شهید فهمیده بود که این دو گروهان نیز با بانگ تکبیر و صلوات مردم و مسوولین مورد تشویق قرار گرفتند.

 

اجرای حرکات ورزشی توسط رزمی کاران بسیجی و رژه موتوری گروه توپخانه و موشکی 56 حضرت یونس(ع) که نشان از خودکفایی تسلیحاتی این یگان در عرصه تجهیزات نظامی داشت، آخرین مرحله از مراسم رژه امروز بود.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان